Tobias Vermeiren aan de slag bij Alfred als Strategy Director

Tobias Vermeiren aan de slag bij Alfred als Strategy Director

22-09-2025 (14:19) - Bureaus

Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director. Bij Dentsu Creative werkte Vermeiren onder meer op het KPN-account, waar hij betrokken was bij de ontwikkeling van het merkplatform Beter Internet, de bekroonde campagne Stukje van Mij en de populaire Louis de kat-campagnes.

Onder zijn strategische leiding won KPN in 2024 de Grand Prix voor Creative Strategy tijdens Cannes Lions en de Grand Effie Europe. De eerste keer in tien jaar dat een Nederlandse case een Europese Grand Effie won, en de allereerste keer voor een Nederlands merk. Ook werd KPN recent uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar bij zowel de SAN Accenten als de AMMA Awards.

Zijn laatste wapenfeit is de ontwikkeling van de nieuwste merkcampagne Iedereen Behalve, met soundtrack van S10, waarin KPN aandacht vraagt voor online buitensluiten en is de volgende stap in missie naar een Beter Internet.

Keuze voor Alfred

Over zijn overstap zegt Vermeiren: "Ik volgde Alfred al langer en heb ook intensief met ze samengewerkt. Er zitten veel bekende gezichten en vanaf het eerste gesprek voelde het als een plek waar ik mij thuis voel en mij verder kan ontwikkelen als (creatief) merkstrateeg. Alfred is een sterk bureau met mooie merken, een goede vibe en gepassioneerde mensen met liefde voor het vak. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen."

Bij Alfred gaat Vermeiren niet alleen aan de slag met klanten als ASN Bank, maar zal hij ook bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het bureau.

Eddy Salfischberger: Managing Director Alfred: "Met Tobias halen we niet alleen een ervaren merkstrateeg binnen, die bewezen heeft dat hij marktstrategieën kan ontwikkelen die zowel creatief als commercieel succesvol zijn. Zijn trackrecord bij KPN spreekt boekdelen en past perfect bij onze ambitie om de Happy Many in een versplinterd medialandschap consistent te blijven raken."

 


Media

Marketing

Economisch