Van Geloven kiest na 'droompitch' voor Joe Public

Van Geloven kiest na 'droompitch' voor Joe Public

21-11-2025 (19:56) - Bureaus

Van Geloven, de marktleider in diepvriessnacks onder andere bekend van de merken Mora en Van Dobben, heeft zelfstandig een reclamepitch uitgeschreven. Doel van deze pitch was om een nieuw strategisch-creatief bureau te selecteren na de jarenlange samenwerking met Alfred International.

Van Geloven wilde dit proces goed voorbereid en met veel zorg vormgeven. De pitch was opgedeeld in 2 fasen; de start en voorselectie op basis van diverse chemistry meetings en het vervolg met 3 pitch bureaus en presentaties. Niemand minder dan Cora zelf maakte een video om de pitch deelnemers te enthousiasmeren. De opdracht van de pitch was om emotionele connectie met de jongere doelgroep te versterken middels een nieuw big idea dat anticipeert op de toekomstige pensionering van Cora.

Het core team van Van Geloven bestond uit Marieke van Balen, Marketing directeur, Silke van Dijck, Marketing manager Foodservice, en Teunie Welage, Marketing manager Retail. Dit team werd voor de pitchpresentatie uitgebreid met Nemo Leijten, sr. media en digital manager, Eline van Twist, senior brand manager foodservice, en Géraldine van Cauwenbergh, senior brand manager retail, voor een bredere beoordeling.

Op basis van de onderlinge klik en de inhoudelijke presentaties heeft Van Geloven unaniem gekozen voor Joe Public. Marieke van Balen: “We hebben zeer goede gesprekken gehad over de uitdagingen van het Mora merk, zijn zeer enthousiast over de inhoudelijke campagnevoorstellen voor zowel Nederland als België, Retail en Foodservice en we kunnen daarnaast ook nog eens heel gezellig samen borrelen."

Anticiperen op het pensioen van het grootste reclame-icoon van Nederland

Sanne Tolsma, Managing Director van Joe Public:  “Het was een pitchtraject zoals je die als bureau hoopt te krijgen: zorgvuldig voorbereid, inhoudelijk sterk én met een briefing die je creatief op het puntje van je stoel zet. Anticiperen op het pensioen van het grootste reclame-icoon van Nederland is mega-spannend en inspirerend tegelijk. Tijdens de verschillende momenten met het Van Geloven-team voelden we meteen een sterke klik, zowel persoonlijk als inhoudelijk. Die energie geeft alle vertrouwen in het partnership dat we samen aangaan. En het is extra mooi dat we dit mogen doen in nauwe samenwerking met onze collega’s van Joe Public België. We kunnen niet wachten om te beginnen!”

Kunst van het loslaten

Uiteraard betekent deze beslissing dat Van Geloven helaas afscheid neemt van Alfred International. “Graag wil ik benadrukken dat we een prettige samenwerking met de Alfredo’s hebben gehad. We hebben samen de merkpositionering voor de Benelux aangescherpt, een transitie ingezet naar het centraal stellen van de Mora snackfans en een succesvol campagneconstruct geïntroduceerd: het Mora snacklab. Daarnaast hebben we een verbetering van social content gerealiseerd door de samenwerking met OnSocial. Alfred heeft ons altijd een welkom gevoel gegeven en daar willen we ze voor bedanken.” aldus Marieke van Balen. “Een verschil van inzicht over hoe te anticiperen op de toekomstige pensionering van Cora, maakt echter dat we hebben besloten om na een periode van 12 jaar de samenwerking te beïndigen.” voegt Marieke toe. Yvette Belt, Managing Director van Alfred International:  “Alfred kijkt terug op een geweldige langdurige rit met Mora en Van Dobben. We hebben tot op het laatst gezamenlijk vele successen gekend. Echter in een professionele relatie is er ook sprake van “de kunst van het loslaten” als de partijen strategisch / creatief niet meer op één lijn zitten. En dat punt hebben we deze zomer bereikt en dat betekent dat onze wegen nu scheiden. Wij danken het Van Geloven team voor de prachtige jaren samen en wensen hen en Joe Public alle succes toe”.



 


Media

Marketing

Economisch