
Wolfstreet lanceert employer branding bureau MonFri voor techmerken
In tijden van een krappe arbeidsmarkt is het aantrekken en behouden van jong talent voor veel werkgevers een uitdaging op zich. Vooral in de techsector kan een duidelijke positionering en zichtbaarheid het verschil maken tussen lege of gevulde vacatures. Creatief bureau Wolfstreet lanceert daarom MonFri, een nieuw employer branding bureau voor techmerken.
Dat juist Wolfstreet MonFri opricht, is geen verrassing. Het creatieve bureau stond de afgelopen jaren aan de basis van succesvolle employer branding campagnes voor tech scale-ups zoals Picnic, ASML en Adyen. Dankzij de ontwikkeling van de projecten leerden zij welke verhalen, formats en tools nodig zijn om als techbedrijf een sterk werkgeversmerk te bouwen.
Het bureau combineert strategie, data, content en media in één aanpak: van inzichtgedreven EVP's en in-house geproduceerde campagnes tot slimme distributie en een candidate journey die converteert.
Niet alleen op LinkedIn en Indeed
"Ik zie merken vaak de plank mis slaan", stelt Jurriaan Kamps, oprichter van MonFri. "Veel arbeidsmarktcommunicatie blijft steken in platte slogans en generieke campagnes die niets zeggen over de echte cultuur van een bedrijf. Daar komt bij dat ze vaak worden uitgeserveerd op kanalen waar de doelgroep helemaal niet actief is. Dan mis je dubbel."
"De kracht zit juist in het pinpointen van wat een bedrijf uniek maakt – en dat verhaal brengen op de plekken waar talent zich écht beweegt. De wereld is groter dan LinkedIn en Indeed." De mediamix van het bureau bestaat daarom uit platforms als Reddit, Twitch, TikTok en Snapchat.
Specialisten werken samen
De komende maanden zal het managementteam van MonFri worden opgezet, van waaruit het bureau gaat bouwen. In lijn met de recente oproep van VIA om meer samen te werken, kiest MonFri bewust voor partnerships met andere organisaties. Met bureaus Lama Lama en Nodefy, elk sterk in hun eigen niche, biedt MonFri geïntegreerde oplossingen voor uiteenlopende vraagstukken. Elk bureau brengt zijn eigen specialisme mee, waardoor klanten profiteren van meer creativiteit, schaal en slagkracht.
Lanceringsevent
Om de lancering te vieren organiseert MonFri op donderdag 2 oktober in Amsterdam het event The Future of Employer Branding. Tijdens deze middag draait het om één centrale vraag: hoe blijven werkgevers relevant in een
extreem competitief talentlandschap?
Het programma wordt geleid door Frida Boeke (auteur en columnist) en brengt inzichten van internationale
platforms als Reddit, Google en Meta. Naast inspirerende talks is er ruimte voor discussie, uitwisseling en nieuwe connecties.
Tickets zijn gratis te reserveren via Eventbrite.