Cameranu, Canon en Toko dagen jonge makers uit met branded content

Cameranu, Canon en Toko dagen jonge makers uit met branded content

26-09-2025 (14:10) - Campagnes

Cameranu lanceert in samenwerking met Canon en creatief productiehuis Toko the Agency het branded content format 'Cameranu Creator Challenge'. In de social-first campagne strijden creators tegen elkaar in creatieve video-battles, variërend van videoclip tot docu. Het is een race tegen de klok: de teams hebben slechts zes uur de tijd.

In elke aflevering nemen twee teams het tegen elkaar op. De community stemt uiteindelijk wie er wint, waardoor de doelgroep niet alleen kijker is, maar ook medespeler met invloed op social en in de winkel. Om de content direct te vertalen naar verkoop, wordt de gebruikte gear van de creators aangeboden op Cameranu onder de naam 'Creator Bundle'

Het branded content format maakt deel uit van een strategische koerswijziging, waarbij Cameranu zich focust met de focus op een nieuwe generatie makers. Geen klassieke commercials, maar cultural content waarin jonge talenten hun creativiteit laten zien en anderen inspireren zelf aan de slag te gaan. Door makers centraal te zetten wil Cameranu niet alleen bereik, maar ook merkvoorkeur en conversie opbouwen.

Samenwerking van A tot Z

In alle Cameranu-stores zijn speciale displays geplaatst, compleet met QR-codes, voting stations en uitleg bij de gear. Zo krijgt de campagne ook een fysieke component. Het format werd van begin tot eind ontwikkeld met het interne creatieve team van Cameranu, Piet Kramer (Creative Lead) en Stijn van Merkestein (Marketing Lead), in samenwerking met Toko the Agency.

Bekijk hier de eerste aflevering: