Objective Platfom is derde partner Nationale Marketing Benchmark

02-06-2023 (08:30) - Marketing

Objective Platform gaat als derde partner deelnemen aan de Nationale Marketing Benchmark, naast initiatiefnemer Mark Stronger en bestaande partner SRM Opleidingen en Trainingen. De Nationale Marketing Benchmark is een onderzoek naar de organisatie en effectiviteit van marketing in Nederland en wordt dit jaar voor de derde keer gedaan. Nieuw is dat het onderzoek dit jaar ook in Duitsland wordt uitgevoerd.

Sven Meijer (Objective Platform): ‘De Nationale Marketing Benchmark geeft objectief en uitgebreid inzicht in hoe bedrijven zich willen verbeteren en hoe dit samenhangt met sterke bedrijfsresultaten. Dit helpt ons om onze huidige klanten beter te ondersteunen en met onze software aan te passen aan trends en ontwikkelingen in het marketingvak. Daarom doen we het onderzoek dit jaar ook in Duitsland. Wij zijn hier al jaren actief en openden begin dit jaar ook een vestiging in Düsseldorf. Door verschillen tussen de aanpak van marketing in Nederland en Duitsland te kennen, kunnen wij ons platform beter laten aansluiten bij de Duitse markt.’

Ronald Jansen (Mark Stronger): ‘Ik ben er trots op dat partners als Objective Platform en SRM Opleidingen en Trainingen ons initiatief voor de Nationale Marketing Benchmark ondersteunen. Dit onderstreept de kwaliteit van het onderzoek en laat zien dat het doel ervan breed wordt gedragen. Dat doel is en blijft het versterken van marketing en merken. Dat doen we overigens niet alleen door onderzoeksresultaten te gebruiken in advisering en dienstverlening, maar ook door deze met het vak te delen. Het is echt een onderzoek over en van marketeers.’

De resultaten van de derde Nationale Marketing Benchmark worden gepresenteerd op de NIMA Marketing Day op 15 juni aanstaande in Utrecht. Er verschijnt dan ook een whitepaper met de belangrijkste uitkomsten.
 


Bureaus

Media

Economisch