Dit zijn de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023

19-09-2023 (12:24) - Komkommernieuws

Het is tijd om te proosten. Na een eindstrijd zijn er drie terassen uitgesproken tot meest favoriete terassen van Nederland. 

Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn gisteren tijdens een feestelijke uitreiking uitgeroepen tot de drie gelukkigen. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde zetten. Tienduizenden mensen een stem uit op hun favoriete terras. Paviljoen het Strandhuys in Bergen op Zoom kwam als grote winnaar uit de bus en ging naar huis met een investeringsbudget van 50.000 euro. De horecazaken kunnen respectievelijk 50.000, 30.000 en 15.000 euro aan hun investeringsbudget toevoegen.

Personeel op nummer een

Na het winnen van het maandelijkse prijzengeld hebben de horecaondernemers alles op alles gezet om ook de landelijke hoofdprijs in de wacht te slepen. Door dit enthousiasme behaalden ze uiteindelijk de winst. De hoofdprijs van 50.000 euro ging naar Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, dat zich het komende jaar het meest favoriete terras van Nederland mag noemen. Marc Landa en Robin Mulders, eigenaren van Paviljoen het Strandhuys, namen de prijs feestelijk in ontvangst. "Wij doen een diepe buiging voor het personeel! We hebben alle troeven bij het personeel in de handen gelegd en daardoor hebben we uiteindelijk gewonnen. Ons terras is gigantisch en met het lekkere weer hebben we in de afgelopen dagen al heel veel nieuwe gasten kunnen ontvangen. Van het prijzengeld gaat de eerste 10.000 euro sowieso naar het personeel, zij mogen zelf weten aan wat voor leuks ze dat willen besteden."

Acties elk jaar creatiever

“Gisteren hebben we de drie favoriete terrassen van Nederland mogen verblijden met een cheque en de titel ‘Het Lipton Terras van 2023’. Het was waanzinnig om ook dit jaar weer te zien hoe horecaondernemers massaal actie hebben gevoerd om hun gasten te enthousiasmeren om te stemmen: van winacties en goodiebags tot natuurlijk het gebruik van de tafelstickers en gepersonaliseerd promotiemateriaal met QR-codes. Het lijkt wel of de acties om zoveel mogelijk stemmen in de wacht te slepen met het jaar creatiever worden. Ik kijk nu alweer uit naar de competitie van volgend jaar en ben benieuwd om te zien hoe het welverdiende investeringsbudget zal worden besteed”, aldus Mark Hanemaaijer, Director Out-of-Home bij Unilever.