Dertig jaar Action

09-01-2023 (10:57) - Marketing

De non-food discountretailer Action bestaat in 2023 dertig jaar. Wat begon met één winkel in het Westfriese Enkhuizen is uitgegroeid tot een Europese retailketen met meer dan 2.200 winkels in tien landen, waarvan 408 in Nederland.

Ruim 12 miljoen klanten worden wekelijks geholpen door een team van inmiddels meer dan 70.000 werknemers. En het einde is niet in zicht: naast verduurzaming van het assortiment wordt het Europese winkelnetwerk nog verder uitgebreid. Daarnaaast wordt het jubileum  een jaar lang gevierd met extra voordeel en leuke acties voor de klanten van de keten.

Hajir Hajji, CEO van Action, startte 25 jaar geleden bij Action en heeft sinds die tijd zelf meegemaakt hoe vrijwel alle nieuwe winkels vanaf dag één meteen druk bezocht worden: “We doen het voor onze klanten. Zij staan centraal in alles dat we doen en vinden bij ons een verrassend aanbod tegen de laagste prijs. Onze formule slaat aan in Europa. Aan die formule blijven we trouw.”

Ook al is en blijft de basis hetzelfde, met inmiddels 12 distributiecentra in Europa is er in dertig jaar tijd veel veranderd. Op productniveau zit Action niet stil; er is een sterke focus op verduurzaming en het bieden van een goede kwaliteit tegen de beste prijs. Action neemt ook zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid met donaties aan onder meer het Rode Kruis, Unicef en People for People. Ook is Action partner van SOS Kinderdorpen en de Johan Cruyff Foundation, met activiteiten gericht op kwetsbare jongeren en kinderen.  


Bureaus

Media

Economisch