
Sumthing en MassiveMusic geven natuurherstel een geluid
Op de 10e verjaardag van de Sustainable Development Goals lanceert social enterprise en B Corp Sumthing samen met MassiveMusic hun sonic brand. Daarmee krijgt niet alleen een merk, maar een hele beweging voor natuurherstel een eigen geluid.
Sumthing gelooft dat geluid mensen kan motiveren om in actie komen voor de natuur. Het platform verenigt natuurprojecten met consumenten en bedrijven. Tegelijkertijd maakt het met technologie impact zichtbaar. Het resultaat: een unieke sound die Sumthing’s missie om 'Nature’s Comeback Story' te realiseren versterkt.
"Met dit geluid willen we mensen in het hart raken", zegt Gijs Schuringa, medeoprichter van Sumthing. "Eén individu kan geen bos terugbrengen en geen bedrijf kan in z’n eentje een oceaan redden. Maar samen kan dat wél. Dat is de kracht van the Sum of Things. MassiveMusic heeft onze visie heel knap vertaald naar geluid."
Het is voor het eerst dat een nature tech bedrijf een sonic brand lanceert. De mix van organische en digitale elementen weerspiegelt hoe kleine acties zich samenvoegen en vermenigvuldigen tot een wereldwijde, hoopvolle beweging.
Impact verdriedubbelen
Sumthing, officieel erkend door de VN in het Decade of Ecosystem Restoration, werkt met merken als Greenchoice, Google en Dille & Kamille. In 2024 ging er al meer dan €1 miljoen via het platform naar natuurorganisaties wereldwijd en verwacht dit jaar een groei van 300% in hun impact.
Voor MassiveMusic laat dit project zien hoe geluid niet alleen merkbeleving versterkt, maar ook maatschappelijke impact kan hebben. “We weten dat muziek merken dichter bij hun publiek brengt", zegt Becky Lowe, Head of Client Services EMEA. "Met Sumthing zetten we dat nu in voor de planeet."
Luister de sonic brand hier.