52 Graden Noorderbreedte wint Red Dot met nieuwe huisstijl Leiden Marathon
52 Graden Noorderbreedte is met de nieuwe huisstijl voor de Leiden Marathon onderscheiden met een Red Dot Design Award in de categorie Brands & Communication. Het reclamebureau scoorde met het ontwerp dat vooruitstrevend en modern is, maar wel met behoud van ‘oude’ waarden.
Leiden Marathon benaderde vorig jaar 52 Graden Noorderbreedte met de vraag een nieuwe huisstijl te ontwikkelen die past bij deze tijd en de steeds jonger wordende doelgroep. Het bedrijf nam deze uitdaging met beide handen aan en kwam tot een fraai resultaat.
“Een marathon lopen is zwaar en vergt lef en uithoudingsvermogen. Dat hebben wij tot uiting gebracht in het logo. Het staat voor een opeenstapeling van acties zoals voorbereidingen, trainen en doorzetten. De frisse kleuren sluiten aan bij de gezonde levensstijl en zijn aansprekend voor de jeugd. Door de vormen en het ruime kleurenpalet creatief toe te passen in de uitingen ontstaat samenhang en vrijheid in de toepassing”, licht Sandra Geerlings toe namens 52 Graden Noorderbreedte.