Genomineerden DDMA Experimentation Heroes 2024 bekend

Genomineerden DDMA Experimentation Heroes 2024 bekend

08-10-2024 (16:07) - Awards

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: Odido, DPG Media, Primera, Vattenfall, NS Internationaal, Albert Heijn, De Efteling, KLM en Ben. Zij lichten hun case toe tijdens DDMA Experimentation Heroes op 7 november in The Social Hub in Amsterdam. Daar worden ook de winnaars in 3 categorieën bekendgemaakt.

Mark de Winter (Clickvalue), voorzitter DDMA Commissie Experimentation & Optimisation: De ingezonden cases voor de awards dit jaar zijn indrukwekkend in zowel kwantiteit als kwaliteit. Wat opvalt is de enorme hoeveelheid inzendingen. Dat laat duidelijk de energie en ambitie binnen het vakgebied van experimentation zien. De herkomst van de cases variëert van grote corporates tot het MKB, wat zorgt voor een mooie mix. Het niveau was over het algemeen zeer hoog, met nauwelijks echt ondermaatse cases. Innovaties spelen een grote rol, met onder meer AI-toepassingen, machine learning, andere statistische modellen en samenwerkingen met wetenschappelijke instituten. Tot slot zien we steeds meer cultuurcases, wat laat zien dat experimentation en optimalisatie een integraal onderdeel van organisaties is geworden.

Genomineerden

Experimentation Heroes in de categorie Conversie
Odido
DPG Media
Primera

Experimentation Heroes in de categorie Experimentation Culture

Vattenfall
NS Internationaal
Albert Heijn

Experimentation Heroes in de categorie Beyond Web
De Efteling
KLM
Ben

Naast de bovengenoemde hoofdprijzen, reikt DDMA ook de Lindeboom Hero Award uit aan een niet-genomineerde case met veel belofte voor de toekomst. Alle inzendingen doen hier automatisch aan mee.
De jury

De jury van DDMA Experimentation Heroes bestaat dit jaar uit vijf experts uit het veld: Lucia van de Brink (Increase Conversion Rate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com), Arnout van Scherpenzeel (The Sharing Group) en Melle Moorman (Sunweb Group). Deze vakprofessionals maken op 7 november de winnaars in iedere categorie bekend.

Over DDMA Experimentation Heroes

DDMA Experimentation Heroes vindt plaats op 7 november 2024, in The Social Hub in Amsterdam. Deze dag staat in teken van het uitlichten van de beste experimenten die de marketingsector te bieden heeft ter inspiratie en erkenning. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, en wordt mede mogelijk gemaakt door Optimizelyen, SiteSpect en Yellowgrape.

Tickets verkrijgbaar via: experimentationheroes.com