Anna Maria Vujinovic en Salem Samhoud lanceren The Story House
Anna Maria Vujinovic en Salem Samhoud lanceren The Story House, een nieuwe mediaboutique met een missie: impactvolle storytelling die mensen verbindt en inspireert.
The Story House vertelt herkenbare verhalen die echte gesprekken op gang brengen, de diversiteit van de samenleving weerspiegelen en waarin iedereen zich kan herkennen. De kick-off van The Story House is vandaag, op Internationale Mannendag, met de lancering van de eerste minidocumentaire ‘De Stem van de Man’, een ontroerend verhaal over twee mannen die opgroeiden met de afwezigheid van hun vader.
De stem van de Man
The Story House richt zich op verhalen die zowel wetenschappelijk onderbouwd als persoonlijk zijn, om zo een diepere connectie met de maatschappij te creëren. Vaderschap, gekozen als thema voor Internationale Mannendag, is een onderwerp waar nog weinig onderzoek naar is gedaan en dat vaak onbesproken blijft. In de eerste mini-docu ‘De Stem van de Man’ delen Hamed en Cris, mannen met verschillende achtergronden, hun ervaringen. In een openhartig gesprek vinden ze herkenning in elkaars gemis en vertellen ze over de impact van een afwezige vader op hun leven.
Brand Originals voor merken
The Story House biedt daarbij merken de mogelijkheid hun echte verhaal te vertellen, door aan te sluiten bij bestaande verhalen of door samen Brand Originals te ontwikkelen. Deze verhalen vertaalt de mediaboutique naar creatieve ervaringen, zoals documentaires, podcasts en exposities. Hiermee ontstaat niet alleen herkenning, maar ook ruimte om maatschappelijke thema’s bespreekbaar te maken door merken. Door diepgaande gesprekken en strategische concepten te combineren, brengt The Story House verhalen tot leven die mensen aan het denken zetten, gedrag positief beïnvloeden en duurzame verbindingen creëren.
Anna Maria Vujinovic, CEO van The Story House: “Bij The Story House brengen we de buitenwereld naar binnen door echte verhalen tot leven te brengen en maatschappelijke inzichten bespreekbaar te maken. Met diepgaande gesprekken, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en persoonlijke ervaringen, creëren we herkenbare verhalen die duurzame verbindingen en betekenisvolle connecties mogelijk maken. Daarbij kunnen deze verhalen ook merken helpen sterker te positioneren in een concurrerende markt. Samen met mensen uit alle hoeken van de samenleving en diverse artiesten, die met hun artistieke perspectieven onze projecten verrijken, co-creëren we impactvolle verhalen die écht het verschil maken.”
Salem Samhoud, Founder &samhoud: “The Story House is onderdeel van de &samhoud groep. De &samhoud groep is een familie van consultancy en creative boutiques, die de gemeenschappelijke missie hebben ‘Together we build a Brighter Future’ en het inspireren en verbinden van mensen.”
Naast Anna Maria Vujinovic en Salem Samhoud, bestaat het kernteam uit Creative Director Pelle Samhoud, Artistiek Directeur Barbara Michelle Edelman en Head of Video Freek Diephuis.
V.l.n.r. Anna Maria Vujinovic, Salem Samhoud, Barbara Michelle Edelman, Freek Diephuis en Pelle Samhoud