Clarity versterkt crisiscommunicatie en reputatiebeheer met nieuw specialistenteam

Clarity versterkt crisiscommunicatie en reputatiebeheer met nieuw specialistenteam

30-10-2024 (10:43) - Bureaus

Strategisch communicatie- en marketingbureau Clarity lanceert de Clarity Crisis Council: een team van interne en externe crisisexperts. De deskundigen bieden ondersteuning in crisiscommunicatie en reputatiemanagement via een follow-the-sun-model.

De nieuwe crisisraad volgt na de overname van het Australische crisis- en reputatiemanagementbureau Sefiani in 2023. Daarnaast ziet Clarity een sterke toename in de vraag naar hoogwaardig advies rond wereldwijde crisis- en reputatievraagstukken. 

'De Clarity Global Crisis Council staat klaar om elk reputatierisico aan te pakken, waar en wanneer het zich ook voordoet', vertelt Robyn Sefiani, Clarity's President ANZ & Reputation Counsel in Sydney. 'Onze follow-the-sun-dienstverlening strekt zich uit tot het opstellen van een 360° crisisrespons, het ontwerpen van workshops in crisisparaatheid, het auditen van digitale activiteiten op reputatierisico's, het aanpakken van desinformatie op social media, voorbereiding op aanstaande juridische procedures, het opbouwen van veerkracht op digitale-, wiki- en mediaplatforms en een aanpak op maat voor allerlei andere reputatie-uitdagingen.'

Intern en extern

De Global Crisis Council wordt aangestuurd door de in-house senior crisis- en reputatiespecialisten van Clarity: Robyn Sefiani en Nicholas Owens in Sydney, Michael Gonzalez in Londen, Kristen Ingraham in New York en Jason Wakeford in Los Angeles.

Zij worden ondersteund door externe crisis- en reputatiespecialisten. Op deze manier biedt Clarity efficiënte en wereldwijde ondersteuning in uiteenlopende markten, branches en wettelijke en politieke speelvelden. 'We vinden het ontzettend belangrijk om ervoor te zorgen dat onze klanten toegang hebben tot de meest ervaren adviseurs, waar ter wereld ze die ook nodig hebben', vertelt Rachel Gilley, CEO van Clarity.

Clarity’s crisis- en reputatiemanagement wordt verder versterkt door een nauwe samenwerking met Digitalis, experts in online reputatiebeheer, en Polpeo, dat wereldwijd crisissimulaties verzorgt.


Media

Marketing

Economisch