Closed on Monday bestaat 100 maandagen en doneert €178.000 aan non-profits

Closed on Monday bestaat 100 maandagen en doneert €178.000 aan non-profits

28-10-2024 (14:11) - Bureaus

Het Amsterdamse bureau Closed on Monday viert een bijzondere mijlpaal: 100 maandagen waarin ze hun creativiteit volledig gratis hebben ingezet voor non-profitorganisaties. Dit vertaalt zich naar 1424 uur aan werk, met een waarde van maar liefst €178.000.

Wat begon als een gedurfde gedachte, is uitgegroeid tot een kernwaarde van Closed on Monday: elke maandag is het bureau gesloten voor winst en open voor verandering. Dan zet het bureau zich in voor organisaties die vechten voor duurzaamheid, gelijkheid en maatschappelijke verandering. Het resultaat: campagnes en projecten die echt verschil maken.

"De afgelopen 100 maandagen hebben laten zien wat creativiteit kan doen wanneer je het inzet voor de juiste doelen," zegt Gookie Sassen, oprichter van Closed on Monday. "Onze droom is om deze filosofie over te brengen naar de hele creatieve sector, zodat we eens in de zoveel tijd met z’n allen 'dicht' gaan op maandag en ons volledig inzetten voor non-profits."

Het verschil maken

Vanaf de allereerste maandag heeft Closed on Monday werk geleverd dat echt het verschil maakt voor organisaties zoals Sumthing, Make-a-Wish en het Prinses Máxima Centrum. Door hun verhalen  te vertellen, helpt het bureau deze nonprofits om hun doelen te bereiken en betekenisvolle verandering te realiseren. Ook deze 100e maandag zet Closed on Monday zich in voor non-profitorganisaties, met als enige verschil dat er dit keer taart is om het te vieren.


Media

Marketing

Economisch