Colourcake verwelkomt vijf nieuwe klanten

Colourcake verwelkomt vijf nieuwe klanten

22-05-2024 (14:41) - Bureaus

Colourcake breidt haar klantenportfolio uit met Pets Place, Cupra, Pink Gellac, Zeekr en Diageo. Daarnaast hebben bestaande klanten The Social Hub en AWWG de lopende samenwerking met het bureau verder uitgebreid.

Pets Place, onderdeel van de IJsvogel Retail Groep en marktleider in de dierenverzorging branche, en Colourcake zijn een meerjarige samenwerking aangegaan. Pets Place heeft als eerste aan Colourcake gevraagd om het huismerk Adori in de markt te zetten. Colourcake heeft een merk- identiteit en -strategie voor Adori ontwikkeld. Deze dienen als basis voor de eerste lanceringscampagne waar inmiddels aan wordt gewerkt.

Daarnaast is Colourcake gevraagd om het merk retailmerk Pets Place te helpen bij het ontwikkelen, produceren en optimaliseren van diverse data gedreven contentcampagnes.

Pink Gellac

Pink Gellac is het grootste gellak merk uit Nederland dat salonkwaliteit manicures biedt, makkelijk zelf thuis toe te passen. Met hun wereldwijde ambities realiseren ze jaarlijks een aanzienlijke groei. Twee jaar geleden heeft Colourcake het rebranding traject voor Pink Gellac ontwikkeld en uitgerold. Met de uitbreiding naar diverse Europese landen is Colourcake nu opnieuw aangehaakt om diverse contentcampagnes te ontwikkelen, voor zowel de lokale als deze internationale markten.

Zeekr

Zeekr, onderdeel van het Chinese Geely dat ook eigenaar is van merken als Volvo en Lynk & Co, specialiseert zich in het aanbieden van luxe elektrische auto's. Colourcake is gevraagd om signing en branding (incl. POS) van de showrooms naar een hoger niveau te tillen, waaronder de flagshipstores in Amsterdam (Rokin) en Stockholm.

Diageo Luxury

Diageo Luxury heeft Colourcake ingeschakeld als integraal expertteam om de marketingafdelingen te ondersteunen en het luxe merkenportfolio te versterken. Colourcake ondersteunt nu diverse merken zoals Johnnie Walker, Don Julio, Talisker, Singleton en Tanqueray; van vormgeving van de visuele identiteit van het Diageo Luxury Brand en het creëren van content tot het ontwerpen en produceren van speciale verpakkingen.

AWWG

AWWG is met de merken Hackett, Pepe Jeans en Façonnable sinds eind 2023 een klant van het Create-team van Colourcake. Een nieuwe stap in deze relatie is de keuze AWWG voor het Colourcake Care-team om het content-beheer en -management voor de verschillende merkensites (internationaal) onder haar hoede te nemen. Hiervoor heeft Colourcake nieuwe workflows ontwikkeld en templates gebouwd, waarmee de efficiency, doorlooptijd en kwaliteit is verbeterd.

Verandering in organisatie

Robert Chevalier, directeur Colourcake, vertelt over de uitbreiding: "Onze focus op specifieke branches heeft ons de afgelopen jaren veel gebracht. De groei die we hebben doorgemaakt heeft ons vorig jaar gedwongen om onze organisatie en de ‘way we work’ opnieuw te bekijken. Waarbij we meer focus op technologie en data hebben gelegd, met name binnen de dienstverlening op Contentmanagement. Het is heel bijzonder om te zien dat onze klanten dit waarderen en ons meer werk toevertrouwen, en dat deze strategie tot nieuwe klanten heeft geleid."


Media

Marketing

Economisch