Creatief bureau Blacklist en ASICS beginnen digital samenwerking
Blacklist heeft twee digitale Europese campagnes van ASICS geproduceerd. Het is de eerste samenwerking tussen het creatieve bureau en het sportmerk.
Voor de lancering van de METAFUJI ™ TRAIL schoen stond ASICS trail runner Andreu Simon centraal, die tevens de nieuwe schoen heeft geïnspireerd. Uit een combinatie van campagnebeelden, productshots en documentaire beelden zijn twee spots gemaakt. De eerste spot is gebaseerd op ASICS ‘Sound mind, sound body’ merk doel en focust zich op de voordelen op de mentale gezondheid van trailrunning. De tweede zoemt in op de technische features van de schoen die het hardlopen op onverhard terrein bevorderen.
Daarnaast verzorgde Blacklist Creative ook de displaycampagne van ASICS ‘Running moves your mind’ campagne. Met deze campagne laat het merk zien dat hardlopen in de meest comfortabele schoenen en kleding je geest naar een geweldige plek kan brengen.
De campagnes werden uitgerold in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Duitsland en Nederland.
Femke Westerhof, General Manager Blacklist Creative Amsterdam zegt: "ASICS’ communicatie rondom mentale gezondheid matcht perfect bij onze ervaring met het vertellen van verhalen die ertoe doen. We hebben onze rijke ervaring rondom storytelling kunnen doortrekken naar de campagnes. Het was een feestje om aan te werken.”
Bekijk de twee campagnefilms hier en hier.