Designbureau addikt overgenomen door Indiaas grootste onafhankelijke communicatiebureau Schbang
Het Amsterdamse designbureau addikt is overgenomen door Schbang, het grootste onafhankelijke communicatiebureau van India. Onder de nieuwe naam “addiktSchbang” ontstaat een sterke combinatie van Schbang’s netwerk van meer dan 1300 communicatie-experts en de zeventien jaar aan designervaring van addikt binnen Europa.
addiktSchbang sluit zich hiermee ook direct aan bij Schbang London. Dit zorgt voor de ideale combinatie van Dutch Design, British Storytelling en Indian Tech voor grote en ambitieuze merken uit de hele wereld.
De afgelopen 17 jaar stond addikt vanuit Amsterdam garant voor iconisch design voor enkele van ‘s werelds grootste merken met een Nederlandse herkomst. Denk aan Pride Amsterdam, Prada X Armani at Fabrique des Lumières, Rabobank, Autotaalglas, Booking.com en StarSports IPL.
Barry Schwarz, medeoprichter van addikt: “Voor ons is dit een logische en ambitieuze stap om onszelf neer te zetten als een wereldwijde creatieve powerhouse. India behoort tot de wereldtop op het gebied van Digital & IT technology. Met onze samenwerking halen we deze techniek in huis en kunnen we onze klanten een nog betere technologische ervaring aanbieden onder één dak. De beste manier om onze creativiteit naar een nog hoger niveau te tillen. Hiermee wordt onze positie op de Europese markt versterkt. Bovendien sluit het aan bij de Indiase ambitie om een mondiaal communicatienetwerk te creëren door Schbang.”
Koen van Ovoorde, medeoprichter van addikt: “Of het nou gaat om de identiteit van een festival, pionierswerk op het gebied van hyperpersonalisatie, of het creëren van meeslepende merkervaringen. Wij willen de verwachtingen van onze klanten overtreffen. Met ons werk willen we grensverleggend zijn en de creatieve norm stellen. Onze focus blijft liggen op het maken van sterke culturele en inclusieve connecties tussen global brands enerzijds en hun audiences anderzijds.”
Harshil Karia, oprichter en algemeen directeur van Schbang: “De overname van addikt en de oprichting van addiktSchbang is een gedurfde stap in onze mondiale strategie. Hiermee bevinden we ons in een unieke positie om innovatieve oplossingen te leveren aan enkele van ‘s werelds grootste merken. Met het betreden van de Europese markt, breiden we niet alleen uit in een ander werelddeel, maar krijgen we ook de kans om een nieuwe creatieve standaard neer te zetten.”
De oprichting van addiktSchbang is een cruciale stap in de ambitieuze mondiale expansiestrategie van Schbang. Hierbij dient Europa als springplank voor verdere groei naar Afrika en het Midden-Oosten. Met deze strategische stap komt Schbang, als Indiaas reclamebureau, tegemoet aan de veranderende behoeften van 's werelds grootste merken. In 2023 groeide digital advertising in Europa met ruim 11% naar een totale besteding van €96,9 miljard1. Bij een voorspelde samengestelde jaarlijkse groei van 7,22% 2 zal de Europese markt voor programmatic advertising in 2029 €143 miljard bedragen.
V.l.n.r.: Harshil Karia (founder of Schbang), Koen van Ovoorde, Barry Schwarz (co-founders of addikt)