Energie-startup Chargee kiest voor Alpha Tango

Energie-startup Chargee kiest voor Alpha Tango

02-10-2024 (15:10) - Bureaus

De innovatieve Nederlandse startup Chargee, heeft voor digital experience studio Alpha Tango gekozen om hun merkidentiteit en website te vernieuwen. Chargee, bekend van de slimme energiemeter Sparky, markeert deze vernieuwing als een belangrijke groeistap in hun missie om gebruikers bewuster en strategischer met energieverbruik om te laten gaan. De volledige rebranding is in september gelanceerd.

Chargee biedt consumenten gedetailleerd inzicht in hun energieverbruik en teruglevering. Met Sparky, die de slimme meter uitleest, krijgen gebruikers real-time data over hun energieverbruik en direct tips om kosten te besparen. Chargee speelt daarnaast in op actuele uitdagingen zoals saldering en fluctuaties in energieprijzen. De opdracht aan Alpha Tango was om Chargee te herpositioneren binnen de competitieve energiemarkt, met een nieuwe visuele identiteit, logo-ontwerp en het ontwerpen van een gebruiksvriendelijke website als resultaat.

Bart van den Berg, co-founder & COO van Chargee: “We kozen voor een redesign omdat we na een jaar ontdekten dat de speelsheid van ons product niet goed tot uiting kwam in onze beeldtaal en website. Energie is voor veel consumenten een complex onderwerp, en we wilden ons verhaal op een vriendelijke en toegankelijke manier vertellen. Alpha Tango kwam via een aanbeveling op ons pad, en hun werk op het gebied van duurzaamheid sprak ons meteen aan. Ze begrijpen waar we mee bezig zijn en waarom we dit doen. De samenwerking met Alpha Tango voelde goed; ze zijn niet alleen creatief, maar ook enorm betrokken. De nieuwe stijl is net gelanceerd en we zijn al vol energie voor de volgende stappen.”

Tobias van Veen, co-founder en creative director van Alpha Tango: “De wereld is voortdurend in beweging, en dat geldt natuurlijk ook voor de energiemarkt. Energie kent een golfbeweging, en wij hebben geprobeerd die te vangen. Chargee biedt een manier om grip te krijgen op de fluctuerende prijzen en het wisselende verbruik, en is als techbedrijf in enerietransitie een stabiele factor in deze dynamische markt. Wat Chargee voor mij bijzonder maakt, is het optimisme, de energie, en het enthousiasme om zich te onderscheiden in de markt van IoT Home solutions, die vaak toch wat wegheeft van een grijze sea of sameness.”
 


Media

Marketing

Economisch