Fitzroy geeft Food for Skin make-over
Food for Skin, het no-nonsense skincare merk uit Nederland, heeft gekozen voor Fitzroy (onderdeel van United Playgrounds) om hun branding een nieuwe, eigen-wijze make-over te geven.
"Het werd tijd voor een make-over. Drie jaar na onze lancering voelden we dat het tijd was om onze merkidentiteit te versterken,” zegt Manon Fennis, Growth Manager bij Food for Skin. “We staan bekend om gemak, eerlijkheid en kwaliteit. Dit wilden we nog krachtiger laten doorklinken in ons design.” “Plus, we wilden een tone of voice die perfect past bij onze community – de ‘loving rebel: uitgesproken eerlijk maar altijd met respect’.”
Jur Baart, oprichter van Fitzroy: “Toen de zussen bij ons aanklopten, wilden we gelijk voor hen werken. We zijn het bureau van andere mooie duurzame merken zoals Naif, Yumeko, Stoov en Fairphone. Food for Skin maakt consumenten ook bewust van de impact van grotere merken op hun gezondheid en het milieu. En biedt een alternatief dat zowel huidvriendelijk als milieuvriendelijk is. Dit soort merken helpen we graag succesvol te maken.”
Lekker Eigen-wijs
Food for Skin is altijd een kwalitatief, no-nonsense en eerlijk merk geweest, met als missie het mooier maken van de beauty industrie – op hun eigen manier. Terwijl anderen glitter en glamour voorop stelden, koos Food for Skin voor rauwe eerlijkheid. De zussen Cathy en Angela, de oprichters, ontwierpen hun producten, verpakkingen en communicatie precies zoals zij het wilden: echt, eerlijk, geen gedoe, geen poespas of glitter & glamour die de werkelijkheid verhult.
De make-over van Fitzroy
Met Fitzroy aan boord, krijgt Food for Skin niet alleen een scherpere positionering, maar ook een nieuwe tone of voice: die van de ‘loving rebel’. Het merk durft tegen de stroom in te gaan, maar doet dat altijd met liefde – voor de planeet, de producten, en hun community. Deze oprechte vibe zit verweven in alles, van verpakkingsdesign tot communicatie.
Fitzroy ontwikkelde een nieuwe brandguide met een opgefriste huisstijl, waarbij de herkenbare zwart-wit look blijft, maar met meer ruimte voor krachtige storytelling, transparantie dmv dwarsdoorsnedes en herkenbaarheid in ingrediënten. Deze verhalen worden verteld door echte mensen, net zoals ze zijn – rauw en eerlijk.
Daarnaast introduceert Food for Skin hun nieuwe tagline: "It’s all good." Alles klopt. De ingrediënten, de kwaliteit, de herkomst, de mensen – dit is een merk waar je op kunt vertrouwen.
Vanaf 3 oktober gaat Food for Skin officieel los met hun geüpgradede logo, nieuwe verpakkingen en een campagne waarin 5 loyale gebruikers van het eerste uur centraal staan. Geen modellen, maar echte mensen die het merk vanaf dag één omarmen – de echte loving rebels!