iO wint pitch van Vlaamse publieke omroep VRT
Blended agency iO gaat het online platform van de Vlaamse openbare omroep VRT vernieuwen. Na een pitch met meer dan vijftien bureau kwam iO als winnaar uit de bus. Het bureau en de omroep zullen de komende zeven jaar samenwerken.
Het doel van dit ambitieuze project is om het publieke merk van de VRT nog meer tot leven te brengen. “Wij zijn écht blij dat we deze tender gewonnen hebben, want digital experiences uitbouwen is waar we bij iO 100% in thuis zijn. We kijken ernaar uit om samen met de VRT een platform te creëren dat alle Vlamingen informeert, inspireert en verbindt," aldus Tom van Mierlo, digitaal strateeg bij iO.
Met zijn drie tv-kanalen, vijf radiokanalen en digitale platforms bereikt VRT wekelijks 90% van de Vlamingen. Het nieuwe vrt.be-platform wordt een open hub waar die kijkers en luisteraars gemakkelijk toegang vinden tot alle VRT-gerelateerde content op één centrale plek, van programma-info en archiefopnames tot digitale exclusives. De portaalwebsite zal zich richten op gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid en een rijke contentervaring, zodat iedere bezoeker zich thuis voelt in de wereld van de VRT.
Opensource CMS
Het blended iO-team van strategen en Drupal-experts staat te popelen om deze samenwerking te starten en hun ervaring in de publieke sector in te zetten om VRT te ondersteunen bij de belangrijke transformatie, aangestuurd door Drupal. Dit flexibel en schaalbaar opensource CMS biedt volop mogelijkheden om complexe projecten op een persoonlijke manier aan te pakken.