Media- en reclamewereld padelt tegen armoede in Amsterdam

Media- en reclamewereld padelt tegen armoede in Amsterdam

24-05-2024 (09:30) - Bureaus

Op 20 juni vindt het eerste Good Karma Padeltoernooi plaats, het eerste doing good uitje van Stichting Good Karma Events. Deze editie heeft een focus op de media- en reclamewereld. In twee categoriee¨n gaan 36 duo’s van reclamebureaus, uitgevers en mediabureaus met elkaar de strijd aan voor de Good Karma Padelcup.

Toch is dat niet het primaire doel van Good Karma Events. Alles draait om het bij elkaar spelen van een mooi bedrag voor goede doelen. In dit geval is dat Stichting SINA, dat zich inzet tegen armoede in Amsterdam. En dat is nodig, want alleen in Amsterdam al leven ruim 71.000 gezinnen in armoede. SINA helpt onder andere met praktische zaken, zoals kleding, een bed of een dagje uit.

Zonder winstoogmerk

Stichting Good Karma Events is een evenementenorganisatiebureau zonder winstoogmerk. “De diensten zijn hetzelfde als andere bureaus, maar het businessmodel compleet anders. Daarnaast willen wij laten zien dat fundraising ook echt fun kan zijn” aldus Marcel van Huis. “Dit padeltoernooi is het perfecte voorbeeld. De deelnemers hebben een gezellige avond, maar tegelijkertijd halen we geld op voor een mooi doel. In onze optiek is dit een win-win-win, omdat ook onze partners er baat bij hebben. Zij bereiken een relevante doelgroep en het draagt bij aan hun eigen MVO-doelen.”

Inmiddels is er met Talpa Network een premium partner gekoppeld aan het het event. “We zijn trots dat we premium partner van Good Karma Padel zijn en we zo een steentje kunnen bijdragen in de strijd tegen kinderarmoede in Amsterdam. Bovendien kunnen we tegelijkertijd waardevolle relaties versterken. Samen kunnen we een verschil maken”, benadrukt Allard Ruyl, CEO van Talpa Media Solutions.

Naast deze premium partner hoopt de organisatie op meer partners die hun naam willen verbinden aan 1 van de 9 padelbanen bij PadelNext in Amsterdam. Dit alles met als doel om minimaal 20 volledig ingerichte kinderkamers bij elkaar te spelen.

Medeoprichter Marc Arnold van Stichting Good Karma Events legt uit dat zeker niet a´lle goede doelen in aanmerking komen. “Wij selecteren de charitatieve instellingen waarmee wij werken zorgvuldig. Allereerst moet er een grote relevantie zijn met het evenement, maar nog belangrijker: de donaties moeten ook echt naar het beoogde doel gaan en niet naar de organisatie erachter.”

Inschrijven

Inschrijven kost € 60,- per duo, maar met wat extra Good Karma hoopt de organisatie dat ook de spelers een extra duit in het zakje doen. Op www.goodkarmapadel.nl is er meer te lezen over dit mooie initiatief en kunnen teams zich aanmelden. 


Media

Marketing

Economisch