MediaMarkt kiest Publicis als nieuw mediabureau
In een internationale pitch van MediaMarkt is Publicis Groupe geselecteerd als hét mediabureau voor alle 11 landen waarin de elektronica retailer actief is. Publicis zal met ingang van deze maand MediaMarkt helpen om de marketingstrategie Experience Electronics verder te brengen en enkele honderden miljoenen euro’s mediabudget beheren.
Sinds de lancering van de merkcampagne Let's Go in oktober 2022 heeft MediaMarkt gewerkt aan een doorontwikkeling van het merk. In het verlengde daarvan ontstond de behoefte aan een nieuwe impuls op het gebied van media-inkoop en is de keuze dus gevallen op het internationaal opererende Publicis.
Grootste internationale pitch
De beslissing is het resultaat van een bijna acht maanden durend, gefaseerd proces waarvoor vier grote netwerken van mediabureaus waren uitgenodigd. Dit was de grootste internationale pitch in de geschiedenis van MediaMarkt. Het doel was om de strategie en planning verder te optimaliseren, de efficiëntie te verhogen en geavanceerde mogelijkheden te ontwikkelen door middel van datagestuurde, gepersonaliseerde communicatie.
Volgende stap
Caganur Atay Uctu, Directeur Marketing en Corporate Communicatie van MediaMarkt Benelux: "Onze klanten staan centraal in onze strategie en het is onze missie om een Experience Champion te worden, ook met betrekking tot media. De benoeming van Publicis onderstreept onze behoefte aan een deskundige partner, die ons helpt een balans te vinden tussen internationaal, efficiënt mediabeheer en lokale tactische implementatie. Ik kijk ernaar uit om onze ambitieuze mediastrategie in de Benelux een stap verder te brengen."
"MediaMarkt is een prachtig merk om voor te werken'', zegt Bart ten Tije, Business Lead bij Publicis Nederland. ''Sinds het begin van onze samenwerking merken we dat het marketingteam bij MediaMarkt perfect aanhaakt op de diensten die wij ze kunnen bieden. Onze relatie is gebaseerd op een geweldige team spirit en begrip van hoe we de doelen van MediaMarkt kunnen behalen."