
Nieuw bureau HAI Agency combineert het beste van mens en AI
Het creatieve productiebureau Orthodoxx gaat voortaan verder als HAI Agency. Een nieuwe naam betekent ook een nieuwe werkwijze, waarbij menselijke skills gecombineerd worden met AI voor de beste digital-first content. Het bureau maakte eerder 3D en social-first producties voor KLM, Videoland en JD Sports.
Op de foto: HAI-founders Amé Raaphorst (links) en Zoë Ginus
Centraal staat het 'Human x AI productiemodel'. "AI content verbetert snel maar het is nog niet altijd
ideaal. Door AI te koppelen aan onze 3D-core verbeteren onze productiemogelijkheden in de hoogste versnelling, zowel creatief als schaalbaar", vertelt Amé Raaphorst, Co-founder & Head of Growth.
Humans + AI
Bij HAI Agency blijven de menselijke skills en het digitale DNA leidend, terwijl AI als vermenigvuldiger fungeert. Het bureau hanteert transparante, output-gebaseerde pricing, zodat merken niet voor onverwachte kosten komen te staan. Er wordt dus niet afgerekend op uren, maar per concreet geleverde output.
Zoë Ginus, Co-founder & Head of Creative: "We leveren niet die vlakke AI-look. Doordat we de regie en kwaliteitsstandaard van 3D (bijvoorbeeld CGI & VFX) volledig beheersen, kunnen we AI inzetten zonder kwaliteitsverlies en de lat juist steeds hoger leggen. Merken kunnen zich hierdoor echt onderscheiden. Het is de snelheid van AI met de kwalitatieve finishing touch van 3D."
Nieuw kantoor
Gelijktijdig met de herpositionering starten drie nieuwe krachten bij HAI. Nishant Dogra begint als Advisor, Viviana Curella als Head of CGI en Lizzy Diesveld als Head of AI & VFX. Het hele team van HAI Agency verhuist naar een gerenoveerd herenpand aan de Keizersgracht in Amsterdam.