NRC Media B.V. wordt Mediahuis NRC B.V.

03-01-2023 (09:54) - Bureaus

Sinds 2015 is NRC Media onderdeel van het Belgische Mediahuis. Om voortaan duidelijker te communiceren dat NRC Media onderdeel is van Mediahuis, wordt de naam gewijzigd van NRC Media B.V. in Mediahuis NRC B.V. 

De naamswijziging heeft geen invloed op het beleid van NRC Media of op de relatie met Mediahuis Nederland. Mediahuis gelooft in een pluriform medialandschap, waarbij het de nieuwsmerken aanmoedigt om hun eigen redactionele geluid te laten horen. De merken krijgen keuzevrijheid in hun redactionele en commerciële beleid. Hierdoor spreken alle nieuwsmerken van Mediahuis ieder een specifieke doelgroep aan. 

Eigen formule

Commercieel directeur Madelon Fortuin: “We zijn trots dat we onderdeel uitmaken van een succesvolle en internationale journalistieke organisatie, die meerdere sterke nieuwsmerken vertegenwoordigt. We leren van elkaar en nemen succesformules van elkaar over. Maar wél altijd met als uitgangspunt dat het moet passen bij het journalistieke merk waar wij voor staan.” Een voorbeeld van een eigen merkinitiatief van NRC Media is podcasting, wat aansluit bij de formule van onderzoeks- en uitzoekjournalistiek van het NRC. Fortuin: “Onze keuze voor podcasts is ook bepalend voor het commerciële beleid dat binnen Mediahuis NRC zal worden uitgevoerd". 

Schaalvoordelen

Dominic Stas, CEO Mediahuis NRC: “Met deze naamswijziging maken we duidelijk dat we deel zijn van een dynamische, snelgroeiende internationale groep met een sterke focus op professionele nieuwsvoorziening. Deze groep zoekt schaalvoordelen, maar gelooft tegelijkertijd in het belang van een goede werking op merkniveau. Wat advertentiewerking betreft, blijft Mediahuis NRC dus ook zijn eigen succesvolle autonome koers varen, net zoals we in het verleden deden.”


Media

Marketing

Economisch