
On Your Marks introduceert AI-suite Paddock voor sportmarketeers
Sportmarketingbureau On Your Marks introduceert Paddock, een platform van AI-apps die sportmarketeers helpt om slimmer, effectiever en creatiever te activeren. Het doel: hardnekkige 'blessures' in sportmarketing wegnemen. Van het ontbreken van degelijke research tot het doorgronden van sportsponsoring deals.
Lennart Boven, managing partner bij On Your Marks: "AI is niet zomaar een aanvulling, het wordt de basis onder alles wat we doen. Het traditionele bureaumodel gaat veranderen, we worden de regisseurs van alle beschikbare tooling en modellen. Met Paddock creëren we een omgeving waarmee we wendbaar zijn om op het juiste moment op die veranderingen in te spelen."
Paddock is een overkoepelende suite waar verschillende gespecialiseerde apps, inzichten en content samenkomen om marketing-teams te ondersteunen, van strategie tot executie. Fantiment en Chant zijn de eerste releases in Paddock.
Fantiment en Chant
Fantiment gebruikt AI om vooraf te voorspellen hoe fans reageren op creatieve concepten en activaties. Daarmee krijgen merken inzicht in welke ideeën de grootste kans hebben om te scoren, zowel qua beleving als business impact. Ook wordt Chant gelanceerd. Deze tool biedt een veilige omgeving waarin de beste en laatste AI-modellen worden gecentraliseerd voor tekst, foto en video generatie.
Definitieve launch in 2026
Fantiment wordt nu al in bèta gebruikt door onder meer Team Visma | Lease a Bike, Mizuno en Ziggo Sport. Daarnaast is de registratie voor de bètafase nu geopend voor overige geïnteresseerden. Daarmee krijg je tot het einde van het jaar gratis toegang tot Paddock. De definitieve launch staat begin 2026 gepland.
In de komende maanden volgen meer (AI-)apps die andere pijnpunten in sportmarketing aanpakken. Een van die apps is Sponsodex, waarmee sponsordeals kunnen worden doorgrond, om zodoende het maximale uit afspraken met rechtenhouders te halen.