PR-bureau Smarts versterkt klantrelaties met nieuw strategisch team
Smarts introduceert een nieuw strategisch team om de klantrelaties in het VK, Europa en de VS te versterken. Vorig jaar juni opende het internationele pr- en creatieve bureau hun kantoor in Amsterdam.
Ruth Sutherland (voormalig Johnnie Walker, Nike en Audi) voegt zich als Partnership Director toe aan het team om het klantenportfolio binnen Europa te versterken. 'Smarts heeft een ongelooflijke reputatie opgebouwd voor het creëren van verbonden momenten die consumenten en cultuur met elkaar verbinden. Ik ben dan ook ontzettend enthousiast om deel uit te maken van dit team', vertelt Sutherland.
Sutherland vormt samen met Katie Bannon (hiervoor We Are Social en Leo Burnett), de nieuwe Growth Director in Londen, het internationale ‘groeiteam’ van Smart. Bannon: 'Het is een voorrecht om bij Smarts aan boord te komen en het inspirerende verhaal van dit bureau te delen. De langdurige klantrelaties en nieuwe opdrachten van enkele van 's werelds grootste merken tonen aan dat innovatie en klantgericht denken Smarts kenmerken.'
Maja Volt (voormalig Zalando en Tommy Hilfiger) is daarnaast aangesteld om de marketingactiviteiten van Smarts te leiden. Volt zal samenwerken met interne specialisten en collega’s om de dienstverlening en cultuur van het bureau uit te dragen en te versterken.
Cultuur op 1
Met deze ontwikkelingen onderstreept Smarts zijn ambitie om een toonaangevend ‘culture-first’ creatief bureau te worden. Het bureau focust op de kracht van culturele relevantie en hoe merken een blijvende impact kunnen maken op cultuur en de belevingswereld van consumenten.