Publicis koopt Influential, 's werelds grootste influencer agency

30-07-2024 (16:13) - Bureaus

Publicis Groupe heeft aangekondigd dat het Influential overneemt, 's werelds grootste influencerbureau gemeten naar omzet. 

Influential werkt met een eigen AI-gestuurd platform dat wordt aangedreven door meer dan 100 miljard datapunten. Het bedrijf heeft een uitgebreid netwerk van meer dan 3,5 miljoen makers, dat 90% van de wereldwijde influencers met meer dan een miljoen volgers omvat. Onder de 300 klanten van Influential bevinden zich onder meer Google, AB InBev, Amazon, McDonald's en General Mills.

"Naast het eigen AI-platform, 100 miljard datapunten, een netwerk van meer dan 3 miljoen makers en toegang tot en gegevens over 90% van de influencers met meer dan 1 miljoen volgers, is Influential bovenal een uitstekend team van talent op het scherpst van de snede van hun sector", laat Publicis Groupe CEO Arthur Sadoun in The Drum weten. "Nu de nieuwe creatieve economie het komende jaar de lineaire tv op het gebied van reclame-uitgaven zal overtreffen, kunnen we dankzij Influential de buitenproportionele invloed ervan volledig omarmen en ten dienste stellen van al onze klanten."

Influential zal direct opgaan in de Publicis Groupe business en zal worden geïntegreerd met Publicis's Epsilon data-assets. De nieuwe integratie geeft klanten toegang tot een AI-gestuurd platform dat het bereik en de effectiviteit van sociale campagnes over meerdere digitale en affiliate kanalen bewaakt en verbetert.

Ryan Detert, CEO van Influential, is enthousiast over de overname:  "Ik vind het geweldig dat Influential zich aansluit bij Publicis Groupe - 's werelds best presterende en meest innovatieve holding. We kijken ernaar uit om onze complementaire capaciteiten en technologie te combineren om ongeëvenaarde influencer identificatie, content creatie, versterking en meting voor onze klanten te leveren - en om samen het volgende tijdperk van influencer marketing te definiëren."

Vorige week publiceerde  Publicis sterke financiële resultaten voor het tweede kwartaal, met een stijging van 5,6% op jaarbasis in netto organische inkomsten. Publicis heeft nu zijn groeiprognose voor het hele jaar bijgesteld van 4-5% naar 5-6%.

De overname zal naar verwachting eind volgende maand worden afgerond, in afwachting van goedkeuring door de regelgevende instanties. De voorwaarden van de deal zijn niet gespecificeerd. 


Media

Marketing

Economisch