Rijksmuseum kiest na pitch voor STROOM
Na een intensief pitchtraject heeft het Rijksmuseum media en performance bureau STROOM uitgekozen om het museum verder te helpen met het uitvoeren van een nieuwe media- en campagnestrategie. Speerpunt hierin is het versterken van de band met de nationale (herhaal)bezoeker.
Het Rijksmuseum is van en voor iedereen. Als het nationale museum van Nederland is het een must-see voor buitenlandse toeristen bij een bezoek aan Amsterdam. Het Rijksmuseum staat midden in de maatschappij. Met het vertellen van een zo compleet mogelijk verhaal over Nederland aan de hand van de collectie en tijdelijke tentoonstellingen, wil het museum representatief, relevant en aantrekkelijk zijn voor alle Nederlanders Om de band met het Nederlands publiek nog meer te versterken zal STROOM zal het Rijksmuseum verder helpen met Mediacommerce: de balans tussen lange termijn merkvoorkeur en korte termijn performance.
Nanet Beumer, Head of Digital, Marketing & Campaigns Rijksmuseum: "Als Rijksmuseum zijn we altijd op zoek naar partners ons kunnen helpen onze missie om aantrekkelijk te zijn voor alle Nederlanders te verwezenlijken. Het team van STROOM heeft ons overtuigd met hun heldere analyse van onze uitdagingen en hun realistische en pragmatische visie op de toekomst. We zien vol vertrouwen uit naar een succesvolle samenwerking."
Samantha Catsburg, CEO STROOM: “We zijn enorm trots om zo’n iconische naam aan ons portfolio toe te mogen voegen. De problematiek van het Rijksmuseum oplossen is in feite balans zoeken tussen merk en performance. En dat is precies waar we goed in zijn met onze Mediacommerce propositie.”