Springbok lanceert AI-gebaseerde Tone of Voice assistants voor bedrijven
Springbok breidt haar AI-aanbod uit met slimme ToV assistants die bedrijven ondersteunen in hun communicatie. Deze assistants zetten ingewikkelde merkrichtlijnen om tot heldere AI-instructies, waardoor merken altijd en overal in hun eigen stijl kunnen communiceren. Met deze tool wil Springbok merken helpen hun unieke stem te vinden (en te behouden).
De ToV assistant is een tool en sparringpartner die copywriters, content creators, marketers, PR-managers en communicatiespecialisten kan ondersteunen. Al blijven zij de belangrijkste dirigenten in het hele proces. Eigen data zoals communicatierichtlijnen van een merk, voorbeelden, doelgroep-persona’s, SEO-instructies, en meer wordt in een eigen ontwikkelde datastructuur gegoten. Deze structuur wordt vervolgens met instructies aan de assistent meegegeven zodat het tekstmodel alle data kan begrijpen. Hierdoor is de output wél consistent met de communicatierichtlijnen van een specifiek merk.
"De mogelijkheden zijn eindeloos. Veelgestelde vragen en routinewerk binnen creatieve, juridische of financiële afdelingen? Dat kan een ToV assistant automatiseren zodat experts zich kunnen focussen op wat écht telt. Deze tool kan ook HR-processen stroomlijnen en het onboarden van nieuw personeel aanzienlijk versnellen. Met AI verrijken we content generatie voor hubs en platformen, waardoor bijvoorbeeld affiliates efficiënter en effectiever content kunnen produceren. Ook het inwerken van nieuwe copywriters en freelancers verloopt vlotter." aldus Jeroen van Norren, Creatief AI-expert bij Springbok.
In tegenstelling tot de huidige beschikbare tools die enkel AI gebruiken om bestaande teksten te interpreteren, gaat Springbok dus een stap verder. De assistants worden geïntegreerd met een API-koppeling of binnen een eigen chat omgeving, en worden daarna verder geconditioneerd met data-invoer.
Erwin Hendriks, Technology Director bij Springbok, vult aan: ""Onze AI-gebaseerde Tone of Voice-assistenten zijn primair ontwikkeld om bedrijven te helpen consistent te communiceren over alle kanalen en business units heen. Dit maakt niet alleen efficiëntie en schaalbaarheid mogelijk, maar ook ware personalisatie per doelgroep. Zo behouden merken hun unieke identiteit, ongeacht waar of door wie de content wordt geproduceerd. "De creativiteit van onze content creators wordt versterkt, niet vervangen, met AI als secundaire kracht die hen ondersteunt bij het creëren van hoogwaardige en gepersonaliseerde content."