TBWA Nederland benoemt Marc van Eck tot Chief Growth Officer

13-01-2023 (10:57) - Bureaus

Marc van Eck (56), oprichter en partner van New Growth Strategies, is per 1 februari benoemd tot Chief Growth Officer van TBWA Nederland. In deze functie zal hij zich primair bezighouden met het helpen van klanten van TBWA Nederland om hun commerciële doelen te (her)definiëren en realiseren.

Van Eck blijft ook betrokken bij New Growth Strategies, het strategisch en marketingadviesbureau dat klanten helpt bij het veroveren en implementeren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas.

Als specialist op het gebied van OGSM-implementatie helpt New Growth Strategies deze positie samen met directies en managementteams te vertalen in strategische keuzes en te implementeren in de dagelijkse praktijk. Het zelfstandig opererende bureau, dat onderdeel is van de TBWA\NEBOKO Groep, bedient internationale en nationale klanten. Ook startups en de publieke sector kunnen op het bureau rekenen.

Enthousiast

Rik Ledder, CEO van TBWA Nederland: “We werken nu een aantal jaar samen met Marc en zijn daar enorm enthousiast over. We spelen al langer met de gedachte hoe we Marcs toegevoegde waarde nog beter kunnen aanwenden voor onze hele organisatie. Met een rol van Marc in heel TBWA Nederland denken we dat te kunnen realiseren. Daarnaast is de dagelijkse leiding van New Growth Strategies in goede handen van medeoprichter en Managing Partner Joost van Gelder. Randy van Essen, voormalig CMO van O’Neill en VP Brand & Communications van T-Mobile zal de branding tak van New Growth Strategies gaan leiden. Inmiddels een jaar aan boord is dit met Randy in goede handen.”

Boardroom consultant

Van Eck is al heel wat jaren actief als boardroom consultant, spreker en schrijver in de wereld van marketing en strategie. Sinds 2017 is hij voorzitter van het college van Register Marketeers. Ook is hij auteur van diverse bestsellers (waaronder Karaktervol Positioneren en OGSM, Businessplan op 1 A4) en één van de partners van de onlangs opgerichte Iris Academy; een opleidingscollectief in de wereld van marketing & communicatie.

 


Media

Marketing

Economisch