True Ideas maakt merkcampagne voor Mauritshuis in Den Haag
Voor het eerst in de geschiedenis is er een neuro-onderzoek uitgevoerd naar het wereldberoemde schilderij het Meisje met de Parel van Johannes Vermeer. Dit onderzoek bevestigt dat het meesterwerk een bijzondere impact heeft op onze hersenen.
De resultaten tonen aan dat de emotionele reactie op het schilderij 10x sterker is wanneer je het in het museum ziet, vergeleken met het kijken naar een reproductie.
Bovendien is er met het Meisje met de Parel nog iets anders aan de hand. Het schilderij houdt je blik gevangen tussen haar ogen, haar mond en haar parel, waardoor je langer naar dit schilderij blijft kijken dan andere beroemde meesterwerken in het Mauritshuis. Naar aanleiding van het onderzoek vroeg het Mauritshuis aan B Corp - True Ideas om een merkcampagne te ontwikkelen die deze uitkomsten naar het grote publiek brengt.
Feelgood campagne
Volgens True Ideas bestond de sleutel tot een succesvolle campagne uit twee essentiële elementen: 1) Nederlands bekendste neurowetenschapper, professor Erik Scherder, om het onderzoek te duiden en 2) de iconische hit Can’t Take My Eyes Off You van Frankie Valli, perfect passend bij het emotionele effect van het schilderij. In samenwerking met productiemaatschappij Better Call Soll en regisseur Colin Huijser werd in het Mauritshuis de campagnevideo opgenomen.