Vivera kiest Mediatic voor internationale PR
Mediatic gaat per direct aan de slag voor Vivera. De Europese marktleider in vleesvervangers schakelt het Amsterdamse PR- en contentbureau in om zijn zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Met Mediatic als partner wil het bedrijf uit Holten waardevol bijdragen aan de maatschappelijke discussie over plantaardig eten om zo de transitie van het voedselsysteem te versnellen.
“We willen samen met Mediatic het debat in de maatschappij aanwakkeren over de nut en noodzaak van de eiwittransitie en hoe wij als Vivera aan die transitie bijdragen. We zien dat er veel onjuiste informatie in omloop is, waardoor veel mensen bijvoorbeeld het beeld hebben dat vleesvervangers niet gezond zijn. We willen deze valse aannames ontkrachten met behulp van een gedegen PR-strategie”, zegt Karin Lowik, Marketing Director bij Vivera. “Voordeel is dat Mediatic internationaal werkt en omdat het medialandschap en publieke debat in elk land anders is, kunnen we met lokale specialisten per land de juiste strategie bepalen.”