Air Miles presenteert nieuwe visuele identiteit in campagne gefocust op delen

08-03-2023 (14:04) - Campagnes

Met de lancering van een nieuwe campagne markeert Air Miles de herpositionering van het spaarprogramma, met een nieuwe visuele identiteit en merkbelofte. 

Air Miles legt met de herpositionering de focus op het gezamenlijke aspect van het spaarprogramma: samen sparen, samen beleven, samen delen. Tijdens deze campagne kan een uitje geschonken worden aan een ander, bijvoorbeeld een avondje bioscoop. 

Sneller sparen

Noor Cloo, Managing Director van Loyalty Management Nederland, het bedrijf achter Air Miles: “We begonnen met het vernieuwen van onze IT, data en marketingtechnologie. Zo kunnen we nieuwe partners makkelijker aansluiten. De kracht van Air Miles ligt in de coalitie met de huidige aandeelhouders Shell, Albert Heijn en Praxis, de partners Mastercard en Essent en 40 inwisselpartners. Daarnaast verwelkomen we nieuwe partners in het programma, zoals Booking.com. En door meer integratie van Air Miles in de klantprogramma’s van de partners, zoals Mijn Albert Heijn, Praxis Plus en Shell Miles & Me, spaar je bij meerdere partners tegelijk en spaar je dus sneller voor iets wat je naar eigen wens kunt inwisselen.” Air Miles introduceert nieuwe inwisselmogelijkheden, zoals musea (o.a. Aviodrome, Scheepvaartmuseum en Legoland Discovery Centre) en voegt nieuwe parken toe (Walibi Holland, SEALIFE Scheveningen en Slagharen).

Nieuwe merkbelofte

Noor Cloo: “Spaarders kunnen nu bij inwisselen ook Air Miles schenken. Zo kun je bijvoorbeeld sparen voor een ander door een ‘belevenis’ te doneren. Tijdens deze campagne kan dat door een avondje bioscoop te schenken in samenwerking met Pathé en Nationaal Fonds Kinderhulp. Voor gezinnen die het extra goed kunnen gebruiken.” Air Miles start een campagne om de nieuwe visuele identiteit en merkbelofte bekend te maken. Deze campagne wordt ingezet via online kanalen, radio, social media en via media van de partners.