Allereerste 'gamified' workout te vinden in Basic-Fit
Voor de lancering van de nieuwe Galaxy Watch7 werkt Samsung samen met Basic-Fit, waarbij voor het eerst een activatie is ontwikkeld in de fysieke sportscholen. De activatie en campagne zijn bedacht en ontwikkeld door Cheil Benelux.
Bezoekers van de bekende fitnessketen kunnen de komende maanden meedoen aan de 'Galaxy Space Squat' en maken daarnaast kans op een Galaxy Watch Ultra. Met iedere squat is een ruimteschip op het scherm te besturen, en deelnemers kunnen zo elkaar en tegenstanders in andere vestigingen verslaan om een plek op het leaderboard bemachtigen.
Reizende activatie
De ‘Galaxy Space Squat’ is een reizende activatie en is te vinden in totaal 24 verschillende Basic-Fit-locaties in Nederland en België. De activatie maakt deel uit van het partnership dat erop gericht is te laten zien hoe Samsung-producten de effectiviteit en het plezier van workouts kunnen vergroten. Zo is de campagne ‘know more, train better’ zichtbaar op het complete retail-netwerk van Basic-Fit: op de schermen in de gym, op de social mediakanalen van Basic-Fit, op de radio in de gym, en in de app komt de campagne tot leven.
Gemeenschappelijke merkwaarden
Carlijn Prins, Marketing Communicatie specialist bij Samsung, vertelt: “We zijn bij deze samenwerking allereerst op zoek gegaan naar onze gemeenschappelijke merkmissie. Bij Basic-Fit is dat duidelijk ‘sport toegankelijk maken voor iedereen’ en bij Samsung is dat ‘met onze innovaties bijdragen aan het leven van mensen’. Met deze campagne en installatie zijn we erin geslaagd die twee missies op een goede manier te verenigen. En nog belangrijker: het is ook ontzettend leuk en verslavend om te doen!”
Maurice Ridder, Head of Retail Media bij Basic-Fit: “Tijdens het ontwikkelen van de campagne merkten we dat Cheil Benelux onze doelgroep goed begreep en de kracht van ons retail-netwerk optimaal zou benutten. Het sociale aspect van fitness werd steeds vooropgezet en dat sluit aan bij onze merkwaarden. Basic-Fit is écht een community en daar zijn we heel erg trots op.”
Dennis Hamakers, strategy director bij Cheil: "Geweldig om met zo’n activatie deze twee bijzondere merken aan elkaar te verbinden. De bezoekers van Basic-Fit krijgen een compleet vernieuwende workout en ervaren tegelijkertijd de toegevoegde waarde van het Samsung ecosysteem. Basic-Fit en Samsung laten zo de toekomst van fitness én van wearables zien."
Credits
Klant: Basic-Fit, Samsung.
Samsung: Carlijn Prins, Anneleen Moens
Basic-Fit: Maurice Ridder, Lotte Poort.
Lead Agency: Cheil Benelux
Project lead: Tim van der Sijde
Head of Strategy: Dennis Hamakers
Creative Director: Tim de Waard, Daniel Samama
Art Director: Maria Rommel, Daniel Samama
Copywriter: Victor Estvad Christoffersen, Tim de Waard
Accountmanagement: Istvan Schiering, Karin Van Dalen, Loesje de Vriese
Agency Producer: Bart Breugem
Director/ Production Co: Bart Breugem, Lamine Ndiaye
Postproduction/ Editor: Lamine Ndiaye
Game-development: Robot Kittens
Sound Design: AMP Amsterdam
Techical Production: Robot Kittens, Tchai International
Design: Danny Bakker, Ramelan Sadjid, Katty Piron
Production Management: Jeroen van Erven, Nathalie De Kerf
Krijg hier een voorproefje van de installatie: