Basic-Fit boost je mood met nieuwe campagne
Basic-Fit lanceert de nieuwe ‘Boost je Mood’-campagne.
De campagne benadrukt de voordelen van sporten voor het fysieke en mentale welzijn.
Lichaam én geest
Uit onderzoek van Basic-Fit onder 2.258 volwassenen blijkt dat een meerderheid van hen niet alleen sport om fysiek fit te zijn en er goed uit te zien, maar ook om zich goed te voelen. Daarbij geeft de helft van de respondenten aan hun mentale fitheid net zo belangrijk te vinden als hun fysieke fitheid. 42% van de respondenten is verder van mening dat een gezond lichaam een voorwaarde is voor een gezonde geest. Met de ‘Boost je Mood’-campagne wil Basic-Fit meer bewustwording creëren van de positieve effecten van sport op het welzijn, zowel mentaal als fysiek.
Fitness voor iedereen toegankelijk
Erica van Vonderen-Hahn, CCO van Basic-Fit: “Bij Basic-Fit streven we ernaar om iedereen de kans te geven om niet alleen fysiek fit te zijn, maar zich ook mentaal sterk te voelen. Met de 'Boost je Mood'-campagne willen we onderstrepen dat sporten verder gaat dan het verbeteren van je uiterlijk; het draait om het versterken van je algehele welzijn. Sporten is een krachtig middel om je humeur te verbeteren, stress te verlichten en je zelfvertrouwen te vergroten. Door fitness voor iedereen toegankelijk te maken, willen we mensen inspireren om voor zowel hun lichaam als hun geest te zorgen, en zo een positieve impact te maken op de samenleving als geheel.”
De ‘Boost je Mood’ campagne wordt 26 augustus gelanceerd via televisie, sociale media, radio en buitenreclame en duurt tot eind september. Ook zullen verschillende ambassadeurs de campagne steunen. In september volgen meer initiatieven, waarover later meer.