Batterij van Sennheiser-koptelefoon gaat langer mee dan die van jou
Audiomerk Sennheiser pakt de dagelijkse sleur van het woon-werkverkeer aan met een speelse nieuwe campagne ontwikkeld door Ogilvy. Dankzij een batterijduur van 60 uur hebben reizigers altijd een betrouwbare koptelefoon tot hun beschikking, zelfs wanneer hun eigen batterij leeg is.
De campagne maakt op creatieve wijze gebruik van het fenomeen dat forenzen maar al te goed kennen: dutjes doen in het openbaar vervoer. De beelden tonen personen die rustig slapen tijdens hun reis, terwijl de SENNHEISER MOMENTUM 4 Wireless-hoofdtelefoon onvermoeibaar doorwerkt. De boodschap is duidelijk: zelfs als jouw batterij leeg is, is die van je koptelefoon dat niet.
De campagne weerspiegelt de herkenbare realiteit van die pijnlijk vroege of juist late reizen en werd guerilla-stijl opgenomen met een kleine crew en handheld camera-apparatuur. Deze aanpak creëert een 'fly-on-the-wall'-perspectief voor de kijker, en speelt in op die universele drang om soms een blik te werpen op onze medepassagiers. Vooral wanneer ze in een ongemakkelijke slaaphouding worden betrapt, zorgt het voor een aantal oprechte beelden.
Jessika Petrusch, Director of Global Brand and Content bij Sonova Consumer Hearing, zegt: "Het merk Sennheiser stelt alles in het werk om superieure audio-ervaringen te leveren die naadloos integreren in het leven van onze klanten, of gebruikers zich nu concentreren op werk of hun broodnodige rust inhalen. Deze campagne legt perfect de essentie van de MOMENTUM 4 Wireless-hoofdtelefoon vast: uitzonderlijke prestaties en langdurig comfort."
Tolga Büyükdoganay, Chief Creative Officer bij Ogilvy: “We willen de aandacht trekken van drukke mensen die altijd onderweg zijn. Wat ik leuk vind, is dat de campagne gebruik maakt van een herkenbaar inzicht en een flinke dosis humor toevoegt. Het merk Sennheiser begrijpt de eisen van je dag en biedt een baanbrekende batterijduur met het kenmerkende Sennheiser-geluid.”
Bekijk hier de slapende reizigers: