Beleggingsplatform eToro maakt Olympische campagne bijna volledig met AI
Handels- en beleggingsplatform eToro lanceert zijn eerste reclamecampagne, bijna geheel geproduceerd met behulp van AI.
De reclame wordt uitgezonden op Eurosport tijdens alle 16 dagen van live verslaggeving van de Olympische Spelen 2024 en wordt gestreamd in 45 landen en 19 talen op discovery+ en HBO Max.
AI-technologie
eToro heeft LTX Studio, een AI-tool van Lightricks voor video-editing en storyboarding, gebruikt om een campagne te produceren. De eerste visuals, beelden en motion voor de campagne werden gecreëerd met de AI-technologie, waardoor ‘live’ filmen op locatie niet meer nodig was. Aangepaste audio en stemmen zijn later toegevoegd vanuit om tot het eindproduct te komen.
eToro CMO Nir Smulewicz: “eToro heeft altijd gebruik gemaakt van opkomende technologieën om te innoveren en onze aanpak voor AI is geen uitzondering. AI wordt al ingezet op meerdere afdelingen binnen het bedrijf, waaronder marketing en klantenservice. AI heeft een enorm potentieel, maar we staan nog maar aan het begin van deze reis en ik kijk ernaar uit om meer AI-initiatieven toe te passen binnen eToro.”