Ben verrast studenten met gratis meubels in de stad
Dit jaar hadden studenten in Utrecht en Leiden wel iets heel bijzonders op de stoep staan: blauwe banken, tafels en zelfs koelkasten die onverwachts opdoken op verschillende plekken in de stad. Wat op het eerste gezicht leek op een kunstproject, bleek in werkelijkheid gratis meubels te zijn, speciaal voor studenten, aangeboden door telecomprovider Ben. De campagne is ontwikkeld door TBWA\NEBOKO.
Studenten zijn gek op gratis, en dat begrijpt Ben. Want het geld dat je hebt, geef je natuurlijk het liefst uit aan leuke dingen. Daarom komt Ben speciaal voor de student met abonnementen met veel gratis, zoals gratis aansluiting, gratis 5G en gratis extra data. Om deze deal op een sympathieke en creatieve manier onder de aandacht te brengen, biedt Ben gratis meubels aan. “Subtiel” versierd met reclame voor de Ben Student-abonnementen.
“In plaats van het budget te stoppen in dure reclameposters, wilden we iets doen waar studenten echt iets aan hebben”, aldus Margaret Kreuger, Manager Brand & Communications bij Odido. De meubels zoals banken, tafels, lampen en koelkasten werden neergezet op plekken in steden waar veel studenten wonen. Daar werden ze in korte tijd opgehaald door studenten en op fietsen en winkelwagens naar hun studenthuizen gebracht, waar ze een mooi plekje kregen de tussen de verkeersborden en trofeeën uit de kroeg.
“Een standaard outdoor campagne hangt meestal een week. Het mooie van deze actie is dat de boodschap jarenlang de doelgroep blijft bereiken”, zegt Erik Falke, Executive Creative Director van TBWA\NEBOKO. Naast deze activatie wordt de campagne online ondersteund met korte registratievideo’s en een social campagne met studentenwijsheden.