Bij Lidl kun je nu ook terecht voor gezondere én duurzamere keuzes
'Ik ga naar Lidl voor betere keuzes.' Met deze slogan in de nieuwe campagne van de Lidl laat de van origine Duitse supermarktketen zien dat hun gezondere en duurzamere keuzes niet alleen makkelijk, maar ook betaalbaar zijn.
Veel mensen verwachten niet ze voor duurzamere en gezondere keuzes bij een discounter als Lidl terecht kunnen. 'Toch is dat juist het geval', vertelt Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl Nederland. 'Sterker nog, op veel gebieden lopen we voorop. Ons assortiment eigen merk vleesvervangers is heel divers en doet qua smaak niet onder voor duurdere merken. Plantaardige zuivel en volkorenproducten, zoals pasta, zijn bij ons niet duurder, maar net zo laag geprijsd als de 'gewone' variant.'
De campagne is ontwikkeld door Alfred International, met als uitgangspunt een herkenbare stijl voor alle uitingen en een thema dat Lidl in alle middelen en kanalen kan gebruiken. 'Ook in deze campagne werken we graag met echte eye-openers, waarbij mensen denken: ‘Huh, is dat óók Lidl?’, vertelt Jeroen van de Sande, Executive Creative Director bij Alfred International.
Daarnaast loopt er een spaarcampagne in samenwerking met het Voedingscentrum, waarbij klanten kunnen sparen voor gratis gezonde producten uit de Schijf van Vijf. 'Vorig jaar was dit een groot succes, met miljoenen gezonde producten die uiteindelijk op het bord van onze klanten belandden', voegt Klaver toe.