Campagne tegen opvoeren van e-bikes van start
Roorda Reclamebureau en het Ministerie van IenW hebben de nieuwe Rijksoverheid campagne tegen het opvoeren van fatbikes en andere elektrische fietsen gelanceerd. De campagne ‘'t Kan hard gaan’ richt zich op jonge e-bikegebruikers en hun ouders.
Via outdoor, radio en sociale media brengt de campagne de regels en risico’s omtrent het opvoeren van e-bikes onder de aandacht.
‘Met de campagne willen we laten zien dat het opvoeren van je e-bike leuk lijkt, totdat het misgaat. Een ongeluk zit in een klein hoekje en de consequenties zijn groter dan sommigen denken’, zegt Jorn Slotboom, creatief bij Roorda Reclamebureau.
Door te rijden op een opgevoerde elektrische fiets riskeer je een hoge boete, inbeslagname van je e-bike of zelfs een strafblad. Bovendien zijn bestuurders van een opgevoerde elektrische fiets niet verzekerd.
Credits
Opdrachtgever
Ministerie van I&W - Karin van de Meeberg, Marije Slagboom, Esmee Oudman, Anouk Wouters, Suzanne Koning
Bureau - Roorda/Tabula Rasa
Creatie - Jorn Slotboom, Eva Koffeman, Willemijn Besteman,
Creatieve directie - Joeri Jansen
Account - Lieke Joosten/ Tessel van der Zwet
Strategie - Bart de Vos
Digital - Alex de Kok
Media - Initiative
PR - ExPRtease
Productie TVC/OLV/Fotografie
Productiemaatschappij - Freshmen Media
Regisseur - Joep Knevel
Producer - Peter van den Heuvel
Fotografie & retouche - Isabell Jansen