Coca-Cola draait interactieve DOOH-campagne met abri-livestream

22-12-2022 (15:01) - Campagnes

Coca-Cola in Nederland versterkt hun kerstcampagne met een eendaagse DOOH-campagne die het mogelijk maakt om mensen met elkaar te verbinden. Twee abri-displays in bushokjes van Amsterdam en Den Haag zijn voorzien van een feestelijke eettafel waar voorbijgangers kunnen aanschuiven voor een kerstdiner. De abri’s zorgen vervolgens voor een liveverbinding tussen de twee steden.

De inzet van de abri versterkt de campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ en de boodschap dat kerst er altijd weer in slaagt mensen samen te brengen. Het is de eerste keer in Nederland dat Out-of-Home exploitanten Global en JCDecaux op deze manier samen een Spectacular uitvoeren.

Magie van kerst

Anouk van den Broek, Media Manager van Coca-Cola in Nederland: "We zijn trots dat we voor deze campagne een samenwerking konden realiseren tussen twee toonaangevende OOH-partijen. Niet alleen deze unieke samenwerking, maar ook de innovatieve DOOH-campagne draagt bij aan onze kerstboodschap. Door niet alleen families en vrienden, maar zelfs onbekenden samen te brengen rond de eettafel. Pas dan ontstaat de echte magie van kerst!"

Real Magic

In 2021 lanceerde Coca-Cola het merkplatform en –filosofie Real Magic. Daarmee nodigt het merk iedereen uit om de echte magie van het leven te vieren. Centraal in deze filosofie staat de overtuiging dat onze verschillen de wereld kleurrijker en interessanter maken?– en dat er iets magisch gebeurt als we samenkomen en ervaringen delen.?Deze filosofie staat ook dit jaar centraal in de kerstcampagne ‘Christmas Always Finds Its Way’.

Credits

Opdrachtgever: Coca-Cola in Nederland
Concept, strategie en uitvoering: Global & JCDecaux
Productie: Chase – The Brand Activation People
Media: MediaCom & Kinetic
Design: Hogarth
PR: Coopr