Coca Cola wordt besties met Oreo

13-08-2024 (15:09) - Campagnes

De merken Coca-Cola en OREO hebben de handen ineengeslagen als ‘besties’. 

Ze brengen de Coca-Cola OREO zero sugar Limited Edition uit, en lanceren een digitale en fysieke campagne. 

Onverwachte samenwerking

De samenwerking draait om het vieren van vriendschap. "Het combineren van de twee iconische merken is misschien onverwacht, maar voelt heel goed omdat we op veel manieren op elkaar lijken", zegt Oana Vlad, Senior Director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company. "Het is een unieke samenwerking voor beide merken en we zijn verheugd dat onze nieuwe producten vrienden over de hele wereld samenbrengen voor geweldige ervaringen en momenten met elkaar.”

"Bij OREO streven we naar nieuwe manieren om consumenten te prikkelen en met deze samenwerking hebben we de lat nog hoger gelegd," zegt Eugenia Zalis, Global Head of Marketing and Brand voor OREO, Mondelez International. 

Bestie mode op Spotify

De limited edition Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met digitale -en fysieke ervaringen, waarbij fans worden uitgenodigd om de 'Bestie Mode' te activeren en een team te vormen met hun beste vrienden. In samenwerking met Spotify is een exclusief platform ontworpen genaamd 'Bestie Mode Digital Experience'. Eenmaal verbonden met een Spotify account, zullen fans vragen krijgen om te zien hoe hun muzieksmaak zich verhoudt tot die van hun beste vriend. Er wordt een afspeellijst gegenereerd met gecombineerde muziekvoorkeuren om samen naar te luisteren.

Waar te koop?

Coca-Cola OREO zero sugar Limited Edition zal verkrijgbaar zijn in lokale supermarkten en buurtwinkels vanaf donderdag 5 september.