Crisp trapt najaar af met inhouse gecreëerde campagne 'eten zoals de natuur het bedoeld heeft'

Crisp trapt najaar af met inhouse gecreëerde campagne 'eten zoals de natuur het bedoeld heeft'

10-09-2024 (10:35) - Campagnes

Het is misschien een wat ongewoon gezicht: een boer die midden in de stad reclameposters staat te plakken. Maar vandaag lanceert B Corp supermarkt Crisp een campagne die een podium geeft aan pioniers die het anders doen.

Met als missie om het voedselsysteem te veranderen, is de campagne erop gericht om het kleinschalige groot te maken, en de beoogde overgang naar meer natuurinclusief boeren in Nederland te stimuleren. Dat zijn boeren die met de natuur meewerken om de biodiversiteit te vergroten, de bodem te herstellen en stikstof terug te dringen. “We brengen eten zoals de natuur het bedoeld heeft letterlijk terug in het straatbeeld. En verkopen dus niet alleen de producten, maar ook de filosofie erachter,” vertelt Rózsa Groothoff, creative director bij Crisp.

Regeneratieve landbouw beroemd maken

In de nieuwe campagne maakt Crisp het kleinschalige grootschalig zichtbaar. Eerder dit jaar ontving de boodschappen-app het B Corp certificaat en kondigde als eerste supermarkt een concrete doelstelling aan om de verkoop van regeneratief verbouwde groenten en fruit te stimuleren. “Om het voedselsysteem te veranderen hebben we pioniers nodig, die het anders durven te doen,” vertelt Groothoff. “Dat zijn bijvoorbeeld voorlopers die groenten en fruit met aandacht voor biodiversiteit en bodemherstel verbouwen. Of vissers die op de Noordzee dagverse vis vangen met één van de meest moderne, elektrische kotters ter wereld. We geven in ons inkoopbeleid voorrang aan producten van deze pioniers en nemen een stuk educatie voor onze rekening”.

Echte emotie in het straatbeeld
Alle creaties zijn ontwikkeld door de in-house agency van Crisp. Een eigen studio met creative conceptors, art directors, copywriters, designers en producers. Zowel de boer als de toekomstige generatie krijgen in de uitingen van Crisp een gezicht. “Om een complex onderwerp zoals regeneratieve landbouw toegankelijk te maken, geven we het woord aan de pioniers zelf,” vervolgt Groothoff. “Het gedachtegoed van de boer en de bijbehorende producten hebben we vervolgens aan ons meest kritische smaakpanel voorgelegd: kinderen. In die uitingen portretteren we echte emoties: nog steeds smaakvol en lekker, maar geen perfectie. De kinderen die genieten van lekker eten zijn dan ook geen modellen, maar familieleden en vrienden van ons. En één van onze collega’s heeft de voice-overs ingesproken. Die puurheid kenmerkt het merk Crisp al vanaf het begin.”  

De campagne is via online video, paid ads, (digital) out of home zichtbaar en is ook in een televisiecommercial doorvertaald.

Credits

Creative director: Rozsa Groothoff
Strategie & concept: Wilmar Versprille
Regie: Inés Cuesta & Rozsa Groothoff
Regie TV commercial: Basha de Bruijn
Productie: Eveline Bloemendal & Eva Kalshoven
Art direction: Ines Cuesta
DoP & edit: Vincent van den Brink
VO: Wilmar Versprille
Fotograaf: Jurre Rompa
Designer: Sacha van Alfen