Defensie lanceert nieuwe campagne voor Dienjaar
Van de eerste lichting Dienjaarders koos 80% om bij Defensie te blijven werken. Een resultaat dat meer dan welkom is in een tijd waarin de krijgsmacht veel extra mensen nodig heeft. Alle reden dus om nu door te pakken met een multimedia campagne.
Het Dienjaar biedt jongeren de kans om een jaar lang, betaald, te ervaren hoe het is om bij Defensie te werken. Geen snuffelstage, maar als volwaardig medewerker. Na een jaar staat het iedereen vrij om te blijven.
Echte momenten
Paul Klaessen, Hoofd Arbeidsmarktcommunicatie Defensie: “We laten vooral zien wat je tijdens het Dienjaar zoal meemaakt. Echte momenten. Zowel de mooie als de minder mooie. Of je nu bij Defensie blijft of niet, het Dienjaar is altijd een mooie ervaring waar je de rest van je carrière de vruchten van plukt.’’
De campagne loopt vanaf 1 oktober en omvat (digital) out-of–home in en rondom mbo’s, social video’s, bioscoop, ervaringsvideo’s en verdiepende content.
Credits
Opdrachtgever: Ministerie van Defensie
Defensie: Leontine Messaoudi-Dakriet, Jord Verheij, Jay Tahloe, Lex van Engelen
Bureau: SteamTalmark
Creatie: Èwa Oduguwa, Maarten Kuipers, Jolien Kappert, Laura Bording, Demy Sapthu
Account: Rick Geven, Kelly Klinkhamer
Strategie: Gijs de Jong
Vormgeving: Martin van Triest, Meip Wijn
Muziek: Jules Brand
Fotografie: Bas Duijs
Productiemaatschappij: Kaaps Film
Regie: Jeske Maas
Assistent regie: Eelco de Winter
Producer: Lisa Post, Frank Borghstijn
Assistent producer: Danique van den Assem, Britt Hulpas
DOP: Olaf Tijhuis
AC: Karel Schepp, Niels Barendregt, Ruben van den Hooff
2nd AC: Finn Overes
Gaffer: Tom Lems, Jason Doerbali
Best Boy: Bence Te Riele
Edit: Olaf Tijhuis, Niels Barendregt, Tom Lems
Grading: Tom Lems
Animatie: Jason Doerbali
Sound: Klevr sounddesign
In samenwerking met Radancy en Initiative Media