Eneco doet het nu

20-07-2022 (10:23) - Campagnes

Eneco en Publicis Groupe hebben samengewerkt aan een nieuwe merkpositionering en campagne die aansluit bij Eneco’s ambitie ‘Klimaatneutraal in 2035’. In de campagne die de herpositionering inluidt erkent Eneco dat klanten vragen hebben.
 
Publicis Groupe is verantwoordelijk voor strategie, creatie en uitrol van de communicatiemiddelen voor de Nederlandse en Belgische markt. ‘We doen het nu’ is niet alleen richtinggevend in de externe communicatie, maar ook voor de interne communicatie én organisatie, waarbij medewerkers actief betrokken worden als merkambassadeur en de positionering leidend is voor customer- en employee journeys.

Om de opwarming van de aarde tot 1,5 graad Celsius te beperken moeten we allemaal een enorme bijdrage leveren. Niet alleen de overheid, maar ook het bedrijfsleven heeft verantwoordelijkheid om grote verduurzamingsstappen te maken. Eneco heeft de ambitie om met de eigen activiteiten én de geleverde energie aan klanten in 2035 klimaatneutraal te zijn en wil hiermee een voortrekkersrol vervullen in de energiesector. Vorig jaar presenteerde Eneco zijn One Planet Plan met daarin concrete acties doelstellingen en duidelijke investeringskeuzes. Vanuit dit concrete plan zet Eneco de ambitie om de energietransitie te versnellen nu ook centraal in zijn marketingcommunicatie.
 

‘We doen het nu’

Regine Alewijnse, lead Branding & corporate communicatie bij Eneco: “Onze nieuwe merkpositionering benadrukt de urgentie om sneller te verduurzamen en betrekt klanten bij oplossingen en acties die we vandaag kunnen en ook moeten ondernemen om klimaatneutraal te worden. We zien dat klanten wel willen verduurzamen, en ook wel weten welke oplossingen er zijn, maar ze hikken aan tegen gedoe, tegen hoge investeringen en weten niet goed waar te beginnen. Daarom wachten heel veel mensen met het zetten van duurzame stappen. Terwijl de klimaatcrisis erom vraagt om nu in actie te komen.” Eneco enthousiasmeert iedereen die volgende duurzame stap vandaag te zetten met “We doen het nu”.
 
De uitrol van de communicatiemiddelen omvat zowel Nederland als België in de verschillende domeinen waarin Eneco actief is, zowel corporate als B2B en B2C. De campagne in Nederland start eind juli en de campagne in België gaat in september live. De campagne komt via een breed scala aan diverse media & middelen over de gehele funnel tot leven; zoals radio, TV, (D)OOH, online video, social media, display en overige online advertising.
 

Sneller klimaatneutraal produceren

Eneco is één van de eerste organisaties in Nederland en België die zich samen met Publicis Groupe inzet voor een duurzamere reclame. Bij de productie werd toezicht gehouden door AdGreen op het duurzamer maken van de reclamespot en de ecologische voetafdruk van de hele productie werd in kaart gebracht en geminimaliseerd
 

Credits

Adverteerder: Eneco
Campagne: We doen het nu
Creatief bureau: Publicis Groupe
Regie: Gregory Ohrel
Productie: Producteur Provocateur
Line productie: Drbarefoot
Editor & VFX supervisor: Hans Desmet
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse