Het Nationaal Ouderenfonds slaat in nieuwe merkcampagne nieuwe weg in
Het Nationaal Ouderenfonds slaat een nieuwe weg in om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. Met een vernieuwde aanpak en een frisse nieuwe huisstijl, zet het Nationaal Ouderenfonds volledig in op verbinding. Het doel: geen enkele oudere mag zich nog eenzaam voelen. De rebranding en merkcampagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Energize.
Eenzaamheid onder ouderen is een groeiend probleem dat een innovatieve aanpak vraagt. Met de verwachting dat het aantal eenzame 65-plussers stijgt van 1,7 miljoen naar 2,2 miljoen in 2030, onderneemt het Nationaal Ouderenfonds actie. De nieuwe missie focust zich op het verbinden van ouderen met elkaar én met de maatschappij, om zo eenzaamheid bij de kern aan te pakken.
Kirsten Andres, directeur-bestuurder Nationaal Ouderenfonds: "We wachten niet langer. We gaan voorop in de strijd tegen eenzaamheid. Onze nieuwe aanpak en huisstijl reflecteren onze missie en waarden. We nodigen iedereen uit om deel uit te maken van deze beweging. Samen zorgen we ervoor dat geen enkele oudere zich nog eenzaam hoeft te voelen."
De aanscherping van het Nationaal Ouderenfonds wordt ondersteund door een opgefriste huisstijl waarin verbinding centraal staat met levendige kleuren, duidelijke lettertypes en authentieke fotografie. De huisstijl weerspiegelt de kernwaarden van het Nationaal Ouderenfonds: samen, actief en betrokken.
Op 16 september gaat de merkcampagne van start met advertenties in kranten zoals De Volkskrant en Trouw, evenals een radiospot. De campagne krijgt een vervolg tijdens de 'Week van de Eenzaamheid', die op 26 september begint.