Het vakantiegevoel is bij Natuurhuisje nu ook in Duitsland te vinden
Nederlanders vliegen in 2024 nog altijd massaal naar warme landen om het nazomerse vakantiegevoel op te zoeken. Naar aanleiding van de vele alarmerende berichtgeving van de afgelopen maanden wil Natuurhuisje juist deze nazomer inspireren om het vakantiegevoel dichtbij te vinden: in Duitsland.
In samenwerking met GNTB (German National Tourism Board) wil Natuurhuisje laten zien dat Duitsland veel te bieden heeft om je vakantiegevoel aan te wakkeren. Met de nieuwe copyregel en campagne ‘Geen turbulentie, wel avontuur’ wordt de vinger tevens gelegd op een groter wordend probleem binnen de luchtvaart: meer en zwaardere turbulentie door de opwarming van de aarde.
Wanneer je op vakantie gaat, wil je even niet rennen en vliegen, maar juist helemaal ontstressen (in een natuurrijke omgeving). Naast dat jezelf omringen in de natuur je stressniveaus al na een uur verlaagt, is een stressvrije reis net zo belangrijk. Door te kiezen voor een vakantie naar Duitsland, is er meer tijd en ruimte om te genieten van de oerbossen, meren en unieke Duitse vergezichten.
Naast het terugkerende thema ‘vliegschaamte’ wil Natuurhuisje met de campagne ook laten zien dat je in turbulente tijden gebaat bent bij een vakantie in de natuur.
Pieter Bastiaansen, Head of Marketing & Branding bij Natuurhuisje: “Veel Nederlanders beseffen niet hoeveel mooie natuur Duitsland te bieden heeft, en dat zonder ver te hoeven reizen. Met deze campagne willen we mensen inspireren om de prachtige natuur van Duitsland te ontdekken en hun volgende vakantie dichtbij huis te plannen.”
De campagne is vanaf deze week door het hele land te zien op straat en te horen op radio.
Credits
Klant: Natuurhuisje, Pieter Bastiaansen, Robert van Veen
Strategie, creatie, design & productie: Gardeners
VO: Peter Drost
Sound: Earforce, Thomas Wagenaar
Media: Out-of-home Masters
Partner: GNTB