Iconische McDonald’s producten niet blij met nieuwe burger
McDonald’s verwelkomt nieuwe producten altijd met enthousiasme, maar deze keer zet de introductie van de McCrispy, een krokante kipburger met black pepper mayo, de gevestigde favorieten op scherp. Wat gebeurt er met de iconische McDonald’s-producten wanneer de McCrispy de harten van de gasten verovert en hun status als favoriet bedreigt?
In de nieuwste campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met McDonald’s Nederland, krijgen de geliefde McDonald’s-producten een menselijke dimensie. Voor het eerst worden ze tot leven gebracht met emoties – en soms zelfs met een gezicht. Dit zorgt ervoor dat we plotseling medelijden krijgen met de teleurgestelde Franse Frietjes en meeleven met de verdrietige Big Mac. Deze iconen, die al jarenlang een vaste plek hebben in de harten van Nederlanders, weten op een humoristische en ontroerende manier de kijker te raken.
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO, vertelt: “McDonald’s is een merk waar al veel voor is gedaan, maar deze campagne laat zien dat er altijd ruimte blijft voor vernieuwing en creatieve invalshoeken. Door een emotionele benadering zien we de iconische producten die we al jaren kennen in een nieuw licht.
Zelfs favorieten kunnen te maken krijgen met concurrentie van nieuwkomers.”
De campagne onthult een onverwachte, emotionele kant van deze vertrouwde menu-items, waardoor het publiek op een nieuwe manier betrokken raakt. De melancholische klanken van James Blunt versterken deze emoties en geven de campagne een extra laag van nostalgie en herkenning.
Stijn Mentrop, Chief Marketing Officer bij McDonald’s Nederland, voegt toe: “Het gebeurt niet vaak dat we een nieuw product direct permanent op het menu zetten, maar de McCrispy wordt de nieuwe favoriet van onze gasten. We verkopen steeds meer kip, waardoor we het aanbod verbreden met deze knapperige smaakmaker. Met de campagne hopen we - op een komische manier - bewustzijn te creëren om eens niet te kiezen voor je oude vertrouwde favoriet, maar de McCrispy. Ga ‘m proeven én horen, want hij is behoorlijk knapperig.“
Vorige week begon de campagne met een teasende fase op Out of Home (OOH) en radio, waarin trouwe gasten symbolisch afscheid namen van hun favoriete items zoals de Big Mac en de McNugget. Sinds deze week is de volledige campagne live op televisie, online, radio, en OOH, en werd de lancering gevierd met een exclusief tasting event.
Music supervision: Emilie Kannekens ( Massive Music)
Song: Goodbye My lover - Blunt, Scarbeck - (Sony Publishing NL /Peer Music NL)
Recording: James Blunt (Warner Music NL)