Keurmerken-fetisj in campagne door Milieu Centraal en Roorda/Tabula Rasa

29-08-2024 (07:00) - Campagnes

Met een overvloed aan keurmerken die 'iets' zeggen over duurzaamheid, kan de consument wel eens verdwalen tussen alle keurmerken en plaatjes die lijken op keurmerken.

Milieu Centraal heeft daarom De Keurmerkenwijzer ontwikkeld. Roorda/Tabula Rasa ontwikkelde een campagne met in de hoofdrol een ware keurmerken fetisjist.

De Keurmerkenwijzer

De Keurmerkenwijzer geeft informatie over zo’n 300 keurmerken en logo’s die iets zeggen over milieu, dierenwelzijn, sociale (arbeids)omstandigheden of een combinatie van deze aspecten. Zo kunnen consumenten zelf bepalen welke keurmerken het beste aansluiten bij hun eigen waarden en voorkeuren.

Joeri Jansen (creative director Roorda): “Niet iedereen is net zo gek op keurmerken als onze hoofdpersoon. De wildgroei aan keurmerken wordt gelukkig een stuk overzichtelijker als je de keurmerken kent en herkent die voor jou belangrijk zijn.”

Credits

Milieu Centraal: Karin Aalberts, Paulien van der Geest
Bureau: Roorda - Tabula Rasa
Account: Aukje van Nuland, Anne van der Meulen
Strategie: Liz Bosman
Creatie: Eva Koffeman, Willemijn Besteman, Joeri Jansen
Regie: Joeri Jansen
Camera en edit: Robin Engbrenghof (Refilm)
Muziek search en sound design: Feike de Wit (Soundcircus)
Grading: Bram Baas (The Compound)
Online en design: Jorn Slotboom