Kruidvat en Stichting Armoedefonds lanceren aangrijpende campagne verzorgingsarmoede
Kruidvat brengt op 17 oktober, op Wereldarmoededag, in samenwerking met Stichting Armoedefonds verzorgingsarmoede onder de aandacht. 1 op de 7 Nederlanders leeft in verzorgingsarmoede. Voor deze mensen zijn dagelijkse verzorgingsproducten zoals shampoo, douchegel of deodorant niet vanzelfsprekend.
Sterker nog, voor hen is dit pure luxe. Deze bewustwordinscampagne van Kruidvat en Stichting Armoedefonds is ontwikkeld door DDB Amsterdam in samenwerking met Wefilm Creative Agency en geeft een gezicht aan dit probleem.
Persoonlijke verhalen centraal
“In de video zien we mensen die in hun dagelijks leven te maken hebben met verzorgingsarmoede. Zij vertellen over de impact van dit probleem op hun dagelijks leven en op hun fysieke- en mentale welzijn” zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van AS Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onderdeel van is. “Dat deze mensen het aandurven om hun verhaal te vertellen vinden we heel moedig. Dankzij hun inzet kunnen we meer bewustwording creëren voor de strijd tegen verzorgingsarmoede. Want jezelf verzorgen zou geen luxe moeten zijn”.
Wereldarmoededag
De campagne Pure Luxe trapt op Wereldarmoededag af met een film op TV, aangevuld met PR, online video, display, bisocoop en social advertenties en branded content. De campagne loopt ook in België.
“Met deze campagne vertellen we het verhaal van Nederlanders en Belgen die leven in verzorgingsarmoede”, zegt Pol Hoenderboom, Executive Creative Director bij DDB Amsterdam. In gesprek met Wefilm regisseur Joey de Leeuw ontdekten we wat voor hen als pure luxe voelt als het gaat om hun persoonlijke verzorging. Samen hebben we dit gevisualiseerd in de studio. Zo ontstaat een film die begint in een wereld van luxe, waarmee we tegelijkertijd de echte verhalen achter dit schrijnende probleem vertellen.”
Samen in Actie weken
Naast de campagne organiseert Kruidvat wederom de ‘Samen in Actieweken’. Van 21 oktober tot en met 3 november 2024 kan iedereen een steentje bijdragen in de strijd tegen verzorgingsarmoede. Klanten ontvangen bij aankoop van een deelnemend product één product gratis en Kruidvat doneert, samen met haar partners*, hetzelfde product aan gezinnen in armoede: een 1+1+1 actie. Meer informatie vind je via de website.
Credits
Adverteerder: Kruidvat
Strategie en concept: DDB Amsterdam
Uitwerking: DDB Amsterdam
Productie: Wefilm
Regisseur: Joey de Leeuw
Offline edit: Sam Groesbeek
Online / grading: de Grot
Geluid: Public Audio
Muziek: MassiveMusic
Media direction: Wefilm Media
Media: EssenceMediacom
PR: ACE | Glasnost
*De partners die samenwerken met Kruidvat tijdens de Samen in Actie weken zijn Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, PK Benelux, Royal Sanders en Henkel