Longfonds lanceert nieuwe campagne ‘Ik ben je adem’
Longfonds presenteert met trots de nieuwe merk campagne ‘Ik ben je adem’. Een campagne ontwikkeld met Studio FIK. De campagne is gericht op het vergroten van het bewustzijn rondom de kracht en kwetsbaarheid van onze longen. Met een krachtige boodschap en een sterke visuele aanpak wil Longfonds mensen op een nieuwe manier laten nadenken over iets wat voor veel mensen vanzelfsprekend is: ademhalen.
"Ademen doe je ruim 20.000 keer per dag en lijkt heel vanzelfsprekend, totdat het niet meer vanzelfsprekend is.” zegt Thijs van Voornveld, senior communicatiestrateeg bij Longfonds. “Met deze campagne laten we zien hoe belangrijk gezonde longen en gezonde lucht zijn voor iedereen en voor mensen met een longziekte in het bijzonder.”
De campagne gaat verder dan alleen bewustwording; het is een oproep om zorg te dragen voor onze longen en voor de lucht die we inademen. Pepijn Rooijens, creatief directeur van Studio FIK, licht toe: "We geven adem letterlijk een stem en maken adem zichtbaar om op die manier het belang van gezonde longen en gezonde lucht onder de aandacht te brengen."
Vrij ademen voor iedereen
Longfonds vestigt met deze campagne de aandacht op het feit dat te veel mensen benauwd zijn en happen naar adem. Te veel mensen gaan dood aan longziekten. Vrij ademen moet voor iedereen vanzelfsprekend zijn. Thijs van Voornveld: “Vaak wordt er pas aan Longfonds gedacht als het mis is. Dat willen we graag veranderen. Door meer onderzoek te doen, meer mensen met een longziekte te ondersteunen en meer longziekten te voorkomen. Onze missie is duidelijk: we zijn voor gezonde longen, voor gezonde lucht, voor iedereen.”
Naast de creatie van de campagne ‘Ik ben je adem’, werkt Studio FIK ook aan de visuele identiteit van Longfonds en aan andere deelcampagnes om ademhaling en longgezondheid onder de aandacht te brengen en mensen te inspireren bewust om te gaan met hun longen en omgeving.